«نقش ابناء الرضا در آمادگی شیعه برای عصر غیبت» در دانشگاه ادیان و مذاهب بررسی می‌شود
کد خبر: 3482004
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
در قالب پایان‌نامه کارشناسی ارشد؛

«نقش ابناء الرضا در آمادگی شیعه برای عصر غیبت» در دانشگاه ادیان و مذاهب بررسی می‌شود

گروه دانشگاه: پایان‌نامه کارشناسی ارشد با عنوان «نقش ابناء الرضا در آمادگی شیعه برای عصر غیبت» در دانشگاه ادیان و مذاهب دفاع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، گروه آموزشی و پژوهشی مطالعات تاریخ تشیع معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده شیعه‌شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب، جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد با عنوان «نقش ابناء الرضا در آمادگی شیعه برای عصر غیبت» را برگزار می‌کند.
این پایان‌نامه توسط کوکب هداوند میرزایی به راهنمایی حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی صادقی تألیف شده است. محمد انصاری دوگاهه استاد مشاور و حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا ایمانی استاد داور این پایان‌نامه هستند.
ظهر امروز چهارشنبه 19 اسفندماه پایان‌نامه «نقش ابناء الرضا در آمادگی شیعه برای عصر غیبت» در سالن کنفرانس امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب دفاع می‌شود.
چکیده
عصر غیبت به جهت شرایط ویژه‌ای که مهم‌ترین آن عدم دسترسی به امام زمان پس پرده خواهد بود، فضایی را به‌وجود آورده است که امام عسکری (ع)، فعالیت‌هایی را جهت آماده‌سازی مردم برای این عصر انجام دهند. امام حسن عسکری(ع)، در گفتار خویش به ولادت حضرت مهدی(عج)، تأکید بر جانشینی ایشان بعد از خودش، همین‌طور تصریح بر مسئله غیبت و تعیین زمان آن و دعا برای قیام و ظهور آن حضرت، گواه گرفتن بعضی بر وجود فرزندش، نشان دادن عملی پس پرده غیبت، کم کردن ارتباط خود با شیعیان، تقویت سازمان وکالت از طریق حمایت از وکلا و نظارت دقیق بر امور وکلا و معرفی وکلای فاسد، معرفی نایب اول حضرت مهدی(عج)، تربیت شاگردان و تأیید برخی از تصنیفات و کتب اصحاب، در صدد برآمدند تا قبل از رسیدن به عصر غیبت، مردم را با این شرایط آشنا کنند تا شیعیان در این زمان دچار حیرت و سرگردانی نشوند. این پژوهش با روش کتابخانه‌ای با تکیه بر گفتار و سخنان امام حسن عسکری(ع) و سیره عملی آن حضرت نگارش شده است.
captcha