شهادت فاطمه زهرا(س)، موجب حفظ ولايت شد
کد خبر: 3482553
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

شهادت فاطمه زهرا(س)، موجب حفظ ولايت شد

گروه سیاسی: خطیب جمعه کاشمر، با بیان اینکه فاطمه زهرا(س)، همراه و همفکر حضرت علی(ع)، و همپای ولایت علوی بود تا جایی که جان خود را نیز در پای ولایت نهاد، گفت: شهادت فاطمه زهرا(س)، موجب حفظ ولايت شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید‌قاسم یعقوبی، خطیب جمعه کاشمر، در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی این هفته 21 اسفندماه با اشاره به اینکه عزاداری‌های ما برای فاطمه(س)، به خاطر مظلومیت ایشان است چراکه شهادت فاطمه زهرا(س)، برای همه هستی الگو است، افزود: ایشان با رشادت و از خود گذشتگی بسیار تا پایان عمر با برکت خویش شانه به شانه امیر مؤمنان علی(ع)، ایستاد و جان خویش را فدای رسالتی کرد که از پدر بزرگوارشان، پیامبر اعظم(ص)، آموخته بود.
وی با تأکید بر اینکه شناخت حضرت زهرا(س) بسیار دشوار است ولی باید در این باره تلاش کرد، عنوان کرد: تمام کمالات بشری در وجود فاطمه زهرا(س)، مشاهده می‌شود، چراکه در جهان هیچ بانویی وجود نداشته و نخواهد داشت که بتواند از فضائل اخلاقی و کرامت بی‌شمار حضرت فاطمه زهرا(س) برخوردار باشد.
حجت‌الاسلام یعقوبی، حضرت فاطمه زهرا(س)، را شخصیتی برجسته، نمونه، فرهیخته و الگو برای زن و مرد در تمام طول تاریخ بشری عنوان کرد و گفت: شهادت فاطمه زهرا(س)، موجب حفظ ولايت شد و ملت ایران و دوستداران امروز ایشان با تشخص درست این راه پای امر ولایت و رهبری خواهند ایستاد و اجازه نمی‌دهند دوباره تاریخ سیاه و ننگین آن دوران تکرار شود.
خطیب جمعه کاشمر در ادامه با اشاره به نزدیک بودن سالروز رحلت یادگار امام گفت: خانواده امام برای ما بسیار محترم هستند و تا زنده باشیم امام و فرزندان ایشان را باید محترم بشماریم و اجازه نخواهیم داد حرمت و عزت آن‌ها ریخته شود.
وی با بیان اینکه قانون برای همه یکسان و اجرای آن تفاوتی بین امام، فرزندان ایشان، فرد کشاورز و طلبه معمولی نیست، افزود: ما از خود امام یاد گرفتیم که ملاک اجرای دقیق قانون است و قطعأ خانواده امام راحل هم همین اعتقاد را دارند.
حجت‌الاسلام یعقوبی با اعلام اینکه برخی جناح‌های سیاسی برای سوء استفاده و بهره‌برداری حرف‌هایی علیه خانواده امام راحل می‌زنند، که نباید به آن‌ها توجه کرد، گفت: تفکر اسلامی، انقلابی و ایرانی اسلامی به ما یاد می‌دهد که حرمت فرزندان امام در چارچوب ضوابط و قواعد برای ما مهم است. 
سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مجلس خبرگان قابل تأمل است
وی در ادامه به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضاء دور چهار مجلس خبرگان این سخنان را قابل تأمل دانست و افزود: ایشان در این دیدار به حضور پرشور مردم در انتخابات اشاره کردند و فرمودند این دموکراسی و حضور حتی در آمریکا که ادعای دمکراسی دارد، اتفاق نمی‌افتد.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه انتخابات اخیر در کمال سلامت برگزار شد و در واقع پاسخ به کسانی بود که قبل از آن می‌گفتند امنیت برای برگزاری انتخابات در ایران وجود ندارد، ابراز کرد: حضور مردم در پای صندوق‌ها آن‌ها را دلسرد کرد.
وی با بیان اینکه هر انتخاباتی که در ایران برگزار می‌شود، دشمنان اسلام رسواتر می‌شوند و مردم با دروغ‌ها و توطئه‌های آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوند، عنوان کرد: اگرچه تروریست‌ها و داعشی‌ها گفته بودند اجازه نمی‌دهند، انتخابات ایران در امنیت برگزار شود اما به همت سربازان گمنام، نیروهای امنیتی و نظامی تروریست‌ها نتوانستند کوچک‌ترین ناامنی حتی در کوچک‌ترین روستای این کشور انجام دهند.
نباید کشور را به تندرو و میانه‌رو تقسیم کرد
حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به هشدار به رهبر انقلاب در خصوص اینکه سیاسیون، قلم به دست‌ها و احزاب در انتخابات نباید جامعه را دو قطبی کنند، ابراز کرد: در انتخابات همه ملت پیروز هستند، اینکه جامعه را به تندرو و میانه‌رو تقسیم کنیم دشمنان را در رسیدن به اهدافشان همراهی کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه اصطلاح تندرو ومیانه‌رو یک کاربرد سیاسی در سطح منطقه و جهان دارد که اگر آن را تکرار کنیم، نفع آن را دشمن می‌برد، گفت: ما در کشور اصولگرا و اصلاح طلب داریم، این اصطلاحات از داخل ملت خود ما بلند شده اما بیان کلمات میانه‌رو و تندرو از سوی بیگانگان است.
خطیب جمعه کاشمر با اعلام اینکه امروز رشد سیاسی در کشور جاری است، اظهار کرد: وقتی ملت پای صندوق‌های رای آمدند و در کمال آزادی رأی دادند در نهایت هر کس انتخاب شد برای همه ما محترم است و نباید اجازه داد این دعواها در جامعه تنش ایجاد کند.
وی در ادامه با اشاره به رحلت آیت‌الله واعظ طبسی و خدمات ارزنده ایشان در آستان قدس رضوی، گفت: در پی رحلت این عالم عالیقدر در خراسان رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله علم الهدی را به عنوان نماینده خود در این استان معرفی کردند و ما هم قول می‌دهیم با نماینده ولی فقیه همراهی و همکاری خوبی را داشته باشیم چون معتقدیم فرمان و دستورات ایشان برای ما هماننند دستورات ولی فقیه است.
یعقوبی با بیان اینکه ما براساس یک باور و اعتقاد انقلاب کردیم و با اطاعت از دستورات رهبر معظم انقلاب این راه را ادامه خواهیم داد، به انتخاب حجت‌الاسلام سیّد ابراهیم رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: همانگونه که آیت‌الله طبسی در آرامگاه شهید مدرس خدمت بزرگی به ما کاشمری‌ها داشتند، ادامه این کار را هم از تولیت جدید خواستاریم زیرا بدون شک کاشمر یکی از شهرهای ولایت مدار و شهرهایی است که همراهی و همکاری با آستان قدس را بسیار می‌طلبد.
نباید به وعده‌های اقتصادی سایر کشورها دل خوش کرد
وی در بخش دیگری از سخنان خود به رفت و آمدهای هیئت‌های اقتصادی سایر کشورها به ایران اشاره کرد و گفت: ضمن اینکه نباید به وعده‌های آن‌ها دل خوش کرد، به مسئولان کشور و خارجی هشدار می‌دهیم که فکر نکنند می‌توانند بیایند، وعده بدهند، قهوه بخورند و با بهره‌برداری سیاسی بروند و ملت ایران هم بی‌تفاوت باشد.
یعقوبی با تأکید بر اینکه ما از آن‌ها کار اقتصادی و سرمایه‌گذاری می‌خواهیم، عنوان کرد: متاسفانه تاکنون علیرغم این رفت و آمد هیئت‌های اقتصادی یک قدم در میدان عمل برداشته نشده و هر چه هست در کاغذ است البته امیدواریم اتفاق بیفتد و شاهد تکان خوردن وضعیت اقتصاد کشور باشیم.
captcha