استقرار 28 ایستگاه سلامت نوروزی در مبادی ورودی شهر مشهد
کد خبر: 3483914
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
به مناسبت نوروز صورت می‌گیرد؛

استقرار 28 ایستگاه سلامت نوروزی در مبادی ورودی شهر مشهد

گروه اجتماعی: مسئول ستاد ارائه خدمات سفرهای نوروزی 95 در حوزه سلامت ضمن مهم دانستن خدمات اورژانس از 28 ایستگاه سلامت نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از خراسان رضوي، مرتضی احتشام‌فر، مسئول ستاد ارائه خدمات سفره‌های نوروزی سال 95 در حوزه سلامت در نشستی که ظهر امروز، 26 اسفندماه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، خدمات اورژانس را مهم و ضروری دانست و از فعالیت 168 پایگاه در استان و 97 پایگاه جاده‌ای خبر داد.
وی گفت: 28 ایستگاه سلامت نوروزی در مبادی ورودی شهر مشهد در نظر گرفته شده است که در این ایستگاه‌ها جزوات آموزشی جهت افزایش آگاهی زائران در اختیار آن‌ها گذاشته می‌َشود.
احتشام‌فر، فعالیت 1000 نیروی فنی و 180 آمبولانس برای مسافران نوروزی و مجاوران، 20 آمبولانس هلال‌احمر، دو بالگرد دانشگاه علوم پزشکی و دو بالگرد هلال‌احمر را از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برشمرد و افزود: پنج اتوبوس آمبولانس برای ارائه خدمات در مناطق حساس تعبیه شده است، همچنین اتاق بحران دانشگاه علوم پزشکی شبانه‌روزی آماده خدمات رسانی است.
مسئول ستاد ارائه خدمات سفرهای نوروزی 95 در حوزه سلامت ابراز کرد: بیمارستان‌های دولتی صددرصد و بیمارستان‌های خصوصی حداقل 25 درصد فعال هستند ولی بخش اورژانس بیمارستان‌های دولتی و خصوصی صددرصد فعال بوده و تقریبا 153 کلینیک دولتی و خصوصی آماده ارائه خدمات هستند که در مجموع کلینیک‌های امدادی در 64 بیمارستان خدمات رسانی می‌کنند.
وی تعداد متخصصین مقیم را 406 نفر و متخصصانی که در صورت نیاز می‌توانند جایگزین شوند را 686 نفر دانست و گفت: فعالیت 170 درمانگاه شبانه‌روزی در سطح استان که تعداد 130 عدد آن‌ها در مشهد است، فعالیت سه مرکز اطفال و 15 کلینیک دندانپزشکی در ایام نوروز در استان از دیگر اقدامات این ستاد است.
احتشام‌فر ضمن اشاره به 214 آزمایشگاه، 31 مرکز دیالیز در استان که 14 عدد آن در مشهد است و بیمارستان‌های فعال 26 دانشگاه که 13 عدد آن در مشهد تعبیه شده است، مجموع تخت در سطح استان خراسان رضوی را برای زائر و مسافر 8905 عدد اعلام کرد و گفت: 62 داروخانه شبانه‌روزی در استان فعال هستند که 46 مورد آن‌ها در مشهد قرار گرفته است.
مسئول ستاد ارائه خدمات سفرهای نوروزی 95 در حوزه سلامت، پایش سلامت غذا در مراکز تهیه، توزیع و اماکن عمومی در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی را از ماموریت‌های این حوزه دانست و افزود: 127 تیم بهداشت محیط‌ در سطح استان با حضور حدود 500 نیروی فنی و غیر فنی فعالیت دارند، ضمن آنکه 412 تیم و 1162 نیروی نظارتی حوزه سلامت در این ایام فعال هستند، همچنین تلفن 190 جهت ارتباط‌گیری راه‌اندازی شده است.
مسئول ستاد ارائه خدمات سفرهای نوروزی 95 در حوزه سلامت گفت: سازمان انتقال خون پیش‌بینی لازم برای خون دادن را انجام داده است؛ در همین راستا شش پایگاه در مشهد که دو ا اتو.بوس آمبولانس هم در اطراف حرم برای مشارکت زائران در نظر گرفته شده است.
وی توزیع پاکت‌های زباله و جزوات آموزشی جهت نحوه دفع زباله را از برنامه‌های محیط‌زیست برای روز 13 فروردین برشمرد و ضمن معرفی تلفن 1540 برای تخلفات محیط‌زیستی گفت: در صورت تخلف محیط زیستی یگان‌های حفاظت با آن‌ها برخورد خواهند کرد.
احتشام‌فر با بیان اینکه 116 تیم و 202 نفر در دامپزشکی فعال هستند و بر تمام فعالیت‌ها نظارت دارند، سایت SAFAR.MUMS.AC.IR را جهت کسب اطلاع مردم معرفی کرد و همچنین ادامه داد: فعالیت ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی در ایام تعطیلات نوروز از 27 اسفند تا 15  فروردین به ریاست استاندار آغاز می‌شود که از 12 کمیته، دانشگاه علوم پزشکی مسئول کمیته بهداشت سلامت و محیط‌زیست این ستاد است.
احتشام‌فر از چاپ 80 هزار جلد دفترچه اطلاع‌رسانی جهت استفاده زائران که در مبادی شهر توزیع می‌شود، خبر داد و ابراز کرد: همچنین تلفن 1490 سامانه پاسخگویی در حوزه غذا و دارو در نظر گرفته شده است.
captcha