پایان هفتمین دوره تربیت مربی قرآن در اندونزی
کد خبر: 3486640
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

پایان هفتمین دوره تربیت مربی قرآن در اندونزی

گروه بین‌الملل: مراسم اختتامیه هفتمین دوره تربیت مربی قرآن در اندونزی ویژه آقایان در شهر «جاکارتا»، پایتخت این کشور برگزار شد.

پایان هفتمین دوره تربیت مربی قرآن در اندونزی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری قرآنی «قاف»، هفتمین دوره تربیت مربی قرآن در اندونزی به همت شعبه دارالقرآن آستان مقدس حسینی در اندونزی و به مدت یک هفته در شهر «جاکارتا»، پایتخت این کشور برگزار شد.

مراسم اختتامیه هفتمین دوره تربیت ویژه مربیان مرد قرآن در اندونزی در مقر شعبه دارالقرآن آستان حسینی در شهر جاکارتا برگزار شد و جمعی از علما و شخصیت‌های دینی در این مراسم حضور داشتند.

این مراسم با تلاوت یکی از مربیان قرآن حاضر در این دوره آغاز شد و پس از آن «سید حسین شهاب»، ناظر حوزه علوم دینی «بیت المحبین» اندونزی و عضو شورای مشورتی دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) ضمن سخنانی بر اهمیت تربیت مربیان قرآنی توانمند به آموزش نسل‌هایی مسلط به حفظ و قرائت قرآن تأکید کرد.

«محمدباقر المنصوری»، حافظ کل قرآن و استاد این دوره‌ آموزشی نیز ضمن سخنانی، قرآن‌آموزان را به ادامه یادگیری قرآن و تلاش برای آموزش این کتاب الهی با هدف رسیدن به عالی‌ترین درجات در دنیا و آخرت تشویق کرد.

وی که نظارت دوره‌های آموزشی دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) در اندونزی را نیز برعهده دارد همچنین، از ادامه فعالیت‌ها و دوره‌های قرآنی در اندونزی خبر داد و گفت: در روزهای آینده، زمان برگزاری هشتمین دوره تربیت مربی قرآن ویژه مربیان زن قرآن اعلام خواهد شد.

هفتمین دوره تربیت مربی قرآن ویژه آقایان با حضور و مشارکت نخبه‌های قرآنی مذاهب مختلف اسلامی از جاکارتا، پایتخت اندونزی و مناطق حومه آن از جمعه هفته گذشته، 13 فروردین‌ماه، آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه داشت.

آموزش قواعد و احکام نظری و عملی تلاوت، حفظ جزء «عم»(جزء‌30 قرآن)، آموزش شیوه‌های حفظ قرآن و روش‌های آموزش حفظ قرآن از جمله دروس این دوره بود.

در هفتمین دوره تربیت مربی قرآن در اندونزی، 20 مربی قرآن مرد شرکت داشتند که برخی از آن‌ها طلبه علوم دینی و دانشجویان دانشگاه‌های اندونزی بودند.
captcha