حفظ دستاوردهای دانش هسته‌ای در کشور ضروری است
کد خبر: 3486644
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

حفظ دستاوردهای دانش هسته‌ای در کشور ضروری است

گروه سیاسی: خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه حفظ دستاوردهای دانش هسته‌ای در کشور ضروری است، گفت: دشمن امروز مخالف پیشرفت دانش هسته‌ای است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی، خطیب جمعه کاشمر، در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته شهرستان در روز 20 فروردین با گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای و با اشاره به اینکه به همت دانشمندان این کشور در سالهای اخیر تلاش‌های بسیاری برای رشد علمی صورت گرفته است، افزود: بدون شک ملت ایران خواستار حفظ دستاوردهای هسته ای هستند لذا این دستاوردها باید در حد نیازهای کشور حفظ و تقویت شود.
وی با اعلام اینکه علیرغم تمامی پیشرفت‌هایی که تاکنون داشته‌ایم اما هنوز هم رضایت بخش نیست، عنوان کرد: ایران اسلامی باید مرجع علمی منطقه و جهان بوده و آن را به مهد علوم مختلف تبدیل کنیم.
یعقوبی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای حفظ دستاوردهای دانش هسته‌ای در کشور را ضروری دانست و بیان کرد: با وجود اینکه یکی از بخش‌هایی که ایران اسلامی خود را به خوبی نشان داده دانش هسته ای است که می‌تواند دانش یك جامعه را در حوزه‌های مختلف متحول كند اما دشمن امروز مخالف پیشرفت دانش هسته‌ای است و می‌خواهند این دانش را در انحصار خود نگه دارند.
وی همچنین با تقدیر از اقدامات مثبت و ارزنده‌ای که توسط دانشمندان در جهت برای بازسازی راکتور هسته‌ای اراک انجام شده است، گفت: نباید اجازه داد دانش هسته‌ای تحت تأثیر بیگانگان قرار بگیرد؛ امروز دشمن بر روی دانش هسته‌ای و موشکی‌، سلاح و دانش نانو که پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم حساس شده که این امر مخالف عزت و اقتدار ما است.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه بدون شک بدون هیچ گونه وابستگی به کشورهای بیگانه می‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم، افزود: مشکل صنعت و اقتصاد کشور به دست ملت ایران و دانشمندان خودمان قابل حل است زیرا تنها باید یک دل و یک فکر شویم و مسائل جناحی و سیاسی را کنار گذاشته و منافع ملی را در نظر بگیرم.
وی با تأکید بر پرهیز و کنار گذاشتن دعواهای سیاسی اظهار کرد: از سال 59 به بعد که با آمریکا قطع رابطه کرده‌ایم و تحریم شده‌ایم به خصوص در دانش نظامی، دفاعی و هسته ای پیشرفت‌های بیشتری داشته‌ایم اما در صنعت و بخش‌های خدماتی که ارتباطاتی داشته‌ایم، عقب مانده‌ایم.
حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه اگر آمریکا ما را تحریم نکرده بود امروز شاهد جولان پهبادهای آمریکا بر روی آسمان کشور بودیم و در مجلس، دولت و اداره کشور دخالت‌های مستقیم و رسوایی داشت، از نسل جوان خواست نسل جوان فرمایشات امام راحل را در خصوص آمریکا بخوانند و در کلمات امام تدبر کنند.
وی با بیان اینکه ایشان آمریکا را دشمن اصلی اسلام و بشر می‌دانست، تصریح کرد: آمریکا در هر کاری که وارد شده به ما ضربه زده و جنگی بر علیه ما راه انداخته است به همین جهت  ملت ایران هیچ گاه جنایات و خباثت‌های آمریکا را فراموش نخواهند کرد.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه آمریکا تاکنون بسیاری از عزیزان ما به خصوص محمدباقر صدر، صیاد شیرازی و ... را از ما گرفته و با حمایت از منافقان بیش از 17 هزار نخبه کشور را منافقین ترور کرده‌اند، اظهار کرد: امروز هم با تهمت، اختلاف و دعوا و راه انداختن جنگ زرگری ممکن است نیروهای ما را ترور کند به همین جهت ما نباید وحدت و انسجام خود را در خصوص اسلام و انقلاب زیر سایه رهبری از دست بدهیم.
captcha