بیش از 6 هزار زنجانی در آيين معنوی اعتكاف شركت كردند
کد خبر: 3491430
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
مصائبی:

بیش از 6 هزار زنجانی در آيين معنوی اعتكاف شركت كردند

گروه اجتماعی:‌ دبير ستاد اعتكاف استان زنجان گفت: امسال 6 هزار و 70 نفر در آيين معنوی اعتكاف شركت كردند.

حجت‌الاسلام ولی‌الله مصائبی، دبير ستاد اعتكاف استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد:‌ امسال 6 هزار و 70 نفر در آيين معنوی اعتكاف شركت كردند که این تعداد در سال گذشته 4 هزار 875 نفر بود.

وی با بیان اینکه 70 درصد از شركت‌كنندگان در آيين معنوی اعتكاف امسال را نوجوانان و جوانان تشكيل داده بودند، تصریح کرد: 36 درصد از شركت‌كنندگان در آيين معنوی اعتكاف امسال، برای نخستين بار بود كه در آن حضور داشتند.

حجت‌الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: 80 درصد معتكفان در مناطق شهری و 20 درصد در مناطق روستايی در مساجدی که برای اعتکاف در نظر گرفته شده بود، حضور داشتند که در همین راستا 59 مسجد در سطح استان به برگزاری مراسم اعتكاف آماده‌سازی شده بود.

دبير ستاد اعتكاف استان زنجان با بیان اینکه 87 مبلغ و مبلغه نيز برای برگزاری هر چه بهتر آیین اعتکاف در كنار معتكفین و در مساجد حضور داشتند، گفت: برای هرچه پربارتر شدن آیین معنوی اعتکاف برنامه‌های جانبی از جمله برگزاری اعمال ام‌داوود، مناجات سحر، مراسم ولادت امیرالمومنین علی (ع) و مراسم شهادت حضرت زینب (س)، برگزاری حلقه‌های صالحین و بیان احکام نیز برای معتکفین برگزار شد که طبق نظرسنجی صورت گرفته معتکفین به لحاظ محتوایی و کیفی از برنامه‌ها رضایت داشتند.

captcha