افزایش تعداد معتکفین زنجانی در مقایسه با سال گذشته
کد خبر: 3491883
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
مصائبی خبر داد:

افزایش تعداد معتکفین زنجانی در مقایسه با سال گذشته

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: تعداد مساجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال در مقایسه با سال گذشته ۵ مسجد و تعداد معتکفین ۱۱۹۵ نفر افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، حجت‌الاسلام ولی‌الله مصائبی با اعلام این خبر افزود: امسال ۶۰۷۰ نفر برای انجام مراسم اعتکاف در سطح استان زنجان معتکف شدند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به استقبال پرشور مردم متدین زنجان و افزایش فضا برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، شش‌هزار و هفتاد نفر در مساجد استان معتکف شدند.

وی با اشاره به تعداد این مساجد در شهرستان‌های مختلف استان، بیان کرد: ۱۸ مسجد در شهرستان زنجان ۱۴ مسجد در شهرستان ابهر، ۱۱ مسجد در خدابنده، ۵ مسجد در شهرستان ماه‌نشان، ۴ مسجد در شهرستان خرم‌دره، ۳ مسجد در شهرستان طارم، ۲ مسجد در ایجرود و ۲ مسجد در سلطانیه و در مجموع ۵۹ مسجد اعم از شهری و روستایی میزبان معتکفین در استان زنجان بودند.

حجت‌الاسلام مصائبی افزود: تعداد مساجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال در مقایسه با سال گذشته ۵ مسجد و تعداد معتکفین ۱۱۹۵ نفر افزایش داشته است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم اعتکاف در استان زنجان و سراسر کشور، عنوان کرد: برگزاری این مراسم معنوی در استان زنجان امسال با رویکرد جدید و مصوبه ستاد شئون فرهنگی مذهبی و با محوریت روحانیون برگزارشد.

حجت‌الاسلام مصائبی با اشاره به برنامه‌های ایام اعتکاف از قبیل برگزاری مراسم و بیان فضائل اهل‌بیت (ع)، قرآن و ادعیه و اعمال مخصوص اعتکاف، اظهار کرد: اعتکاف فرصتی برای پرورش روح و جسم انسان است؛ چراکه انسان، نیازمند پرورش هر دو بعد وجودی خود بوده و مراسم اعتکاف بهترین فرصت برای رسیدن به سعادت و کمال است.

captcha