اجرای طرح «مائده‌های آسمانی» در بوشهر
کد خبر: 3492166
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

اجرای طرح «مائده‌های آسمانی» در بوشهر

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: طرح «مائده‌های آسمانی» از سوی مؤسسه قرآن و عترت بینات بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینات بوشهر،‌ طرح «مائده‌های آسمانی» با هدف معرفی خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها در قرآن و فواید غذایی و دارویی و شفا بخش بودن آن‌ها به گروه‌های سنی مختلف به‌ویژه نونهالان و نوجوانان و جوانان طی ماه رمضان اجرایی خواهد شد.

با اجرای این طرح عموم مردم با خواص درمانی و شفابخش بودن خوراکی‌ها وآشامیدنی‌ها مثل موز، خیار، کدو، عسل، زنجفیل، گوشت بلدرچین و ... آشنا شده و از عظمت قرآن و شفا و رحمت آن آگاهی پیدا می‌کنند.

برای مثال درباره خواص انگور آمده است که انگور عصب را محکم می‌کند و ناراحتی را از بین می‌برد و نفس را پاک می‌کند. انگور چند کار را با هم انجام می‌دهد، مسهل معده و پاک‌کننده خون و غذا برای بدن است و آب آن گردش خون را تنظیم می‌کند نیز کبد و کلیه را مداوا می‌کند و تب را می‌برد و برای سوء هاضمه و نقرس و بیماری‌های قلب و صفرا مفید و از پیشروی سل و سرطان جلوگیری می‌کند.

سوره بقره آیه 26، انگور يکي از مهمترين ميوه‌هاي نام برده شده در قرآن است. خداوند آن را ميوه اهل بهشت دانسته و بي‌ترديد براي جلب توجه مؤمنان به اهميت اين ميوه نام آن را در 11 سوره در آيه 266 سوره بقره4 ٬ سوره رعد11 ٬ سوره نمل67 ٬ سوره نحل19 ٬ سوره مومنون91 ٬ سوره اسراء 32 ٬ سوره کهف34 ٬ سوره يس31 ٬ و 32 سوره نبأ28 ٬ سوره عبس و 99 سوره انعام ذکر کرده است.

انگور يکي از بهترين منابع گلوکز و فروکتوز است. علاوه بر قندها٬ انگور داراي اسيد تارتاريک و اسيد ماليک فراوان و مواد معدني مانند کلر٬ يد٬ فسفر٬ سديم٬ پتاسيم٬ کلسيم و آهن و ويتامين‌هاي A٬ B و C است.

اين ميوه ارزشمند براي بيماري‌هايي مانند برنشيت مزمن٬ بيماري‌هاي قلبي٬ التهاب کليه و نقرس مفيد است. قند انگور به طور مستقيم و آسان وارد خون و در عضلات و کبد ذخيره مي‌شود در حاليکه ساير قندها اول بايد به قند خون تبديل و سپس وارد خون شوند.

captcha