نظام مهندسی ساختمان برای احداث نمازخانه قانع نشده است
کد خبر: 3502143
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
ناصری:

نظام مهندسی ساختمان برای احداث نمازخانه قانع نشده است

گروه اجتماعی: ریس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: هنوز نتوانستیم نظام مهندسی ساختمان را قانع کنیم که در اماکن تجاری و پاساژها فضای نماز خانه احداث شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، سعید ناصری، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان، در نشست خبری خود که ظهر امروز یکشنبه 9 خرداد در سالن اجتماعات کارخانه کبریت زنجان برگزار شده بود، اظهار کرد: هنوز نتوانستیم نظام مهندسی ساختمان را قانع کنیم که در اماکن تجاری و پاساژها فضای نماز خانه احداث شود.

وی افزود: علاوه بر اینکه تلاش شده در این فضاهای تجاری افرادی به عنوان یاوران نماز شناسایی شوند در بازار سنتی نیز 52 نفر از بازاریان در این رابطه با ستاد اقامه نماز استان اعلام همکاری کرده‌اند.

ناصری با اشاره به اینکه کمبود امام جماعت از مشکلات عمده مساجد استان است، گفت: موتور محرکه مساجد، ائمه جماعت هستند این در حالی است که در برابر هزار و 200 مسجد در سطح استان، 750طلبه داریم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان در خصوص اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان‌های استان، تاکید کرد: این طرح که ویژه پرستاران و بهیاران بیمارستان‌های استان است در سال گذشته 2 بیمارستان تحت اجرای این برنامه بودند و برای امسال 3 بیمارستان در دستورکار قرار دارند.

ناصری با اشاره به اینکه در 87 درصد مساجد شهری استان نماز مغرب و عشاء دایر است، تصریح کرد: در 69 درصد مساجد شهری استان نماز ظهر و عصر و در 18 درصد مساجد شهری نماز صبح دایر است.

وی با بیان اینکه در برخی از شهرهای استان صد در صد مساجد میزبان نماز مغرب و عشاء هستند، گفت: صائین‌قلعه، هیدج، شریف‌آباد، زرین‌آباد، قیدار، گرماب، بزینه‌رود، سجاس‌رود، سهرورد، کرفس، نوبهار و چورزق شهرهایی هستند که همه در همه مساجد شهری نماز مغرب و عشاء دایر است.

ناصری در خصوص مساجد استان زنجان گفت: از هزار و 189 مسجد در استان، 916 مسجد در روستاها و 273 مسجد در سطح شهرهای استان هستند و همچنین 57 واحد نمازخانه بین‌راهی در جاده‌های مواصلاتی استان وجود دارد.

captcha