درخواست برای تجهیز مساجد قطر به قرآن‌های بریل
کد خبر: 3506702
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷

درخواست برای تجهیز مساجد قطر به قرآن‌های بریل

گروه بین‌الملل: شرکت‌کنندگان در سمینار «چالش‌های پیش‌ روی معلولان در ماه رمضان» در قطر، تهیه نسخه‌های قرآن برای روشندلان به خط بریل در مساجد این کشور را خواستار شدند.

درخواست تهیه قرآن‌های بریل در مساجد قطر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه الکترونیک «الشرق»، این سمینار به همت مرکز اجتماعی ـ فرهنگی «قطر» ویژه روشندلان برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن تهیه نسخه‌های قرآن‌ به خط بریل و قرآن‌های صوتی ویژه روشندلان در مساجد این کشور را خواستار شدند.
در این سمینار همچنین، چالش‌های پیش‌ روی معلولان و به‌ویژه روشندلان در زندگی روزمره و در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، دینی، جسمی و روانی مورد بررسی قرار گرفت.
در این سمینار، جمعی از معلولان و خانواده‌های آنان و تعدادی از متخصصان روانشناس و مددکاران اجتماعی و علاقه‌مندان به امور معلولان حضور داشتند و راه‌حل‌ها و توصیه‌هایی مناسب برای مقابله با چالش‌های پیش‌ روی معلولان ارائه دادند.
در این سمینار همچنین، جوانب مختلف فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی که برای یک فرد معلول در ماه رمضان به عنوان موانع به حساب می‌آ‌‌ید، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
آگاه‌سازی جامعه به توانمندی افراد معلول در زمینه‌های مختلف علمی، هنری، فنی و شغلی و اهمیت وجود قرآن‌های بریل و حداقل یک قرآن صوتی برای روشندلان در مساجد قطر از دیگر توصیه‌های شرکت‌کنندگان در این سمینار بود.
captcha