داشتن دغدغه دینی و بررسی مسائل اجتماعی؛ مهم‌ترین ویژگی ایکنا
کد خبر: 3508630
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

داشتن دغدغه دینی و بررسی مسائل اجتماعی؛ مهم‌ترین ویژگی ایکنا

گروه اجتماعی: رئیس ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی با بیان اینکه گزارش‌های خبرگزاری ایکنا هم عامل تشویق برای امور خير و هم عامل یادآوری برای رفع مشکلات است، افزود: یکی از نکات برجسته این خبرگزاری، داشتن دغدغه دینی در کنار پرداختن به مسائل اجتماعی است.

حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه گزارش‌های خبرگزاری ایکنا هم عامل تشویق برای امور خير و هم عامل یادآوری برای رفع مشکلات است، افزود: یکی از نکات برجسته این خبرگزاری، داشتن دغدغه دینی در کنار پرداختن به مسائل اجتماعی است.
وی با تأکید بر اینکه خبرگزاری‌ها اگر مطالبه‌گر مطالبات رهبری و نظام از سازمان‌ها باشند، بسیار مؤثر است، افزود: گاهی اوقات مشغله‌های کاری متعدد، مسئولان را از انجام برخی وظایف غافل می‌کند که خبرگزاری‌ها باید با تلنگرهای خود در جهت رفع مشکلات کمک کنند.
وي در پاسخ به تأثیر گزارش‌های خبرگزاری ایکنا از وضعیت نمازخانه‌ها در مکان‌های مختلف، تصریح کرد: اگر وضعیت کنونی را با 10 سال گذشته مقایسه کنیم، به خوبی مشاهده می‌شود که با پیگیری‌های ستاد اقامه نماز و ایکنا، به جایی رسیده‌ایم که امروز در جاده‎ها و اداره‌های مختلف، مکان‌های مناسبی برای اقامه نماز داریم.
وی با اشاره به فرارسیدن فصل تعطیلات تابستانی و افزایش حضور زائران در مشهد مقدس، به خبرگزاری ایکنا پیشنهاد داد گزارش‌های مستمر خود از وضعیت نمازخانه‌ها را از نمازخانه مکان‌هایی که بیشترین حضور زائر و مسافر را دارد، تهیه کنند.
رئیس ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی افزود: پارک‌ها، کمپ‌های زائر و مدارسی که برای اسکان زائران و مسافران اختصاص می‌یابد، از جمله مکان‌هایی است که باید وضعیت نمازخانه و محل عبادت آن‌ها بررسی شود.
بهبود وضعيت نمازخانه ادارات
وی با بیان اینکه هر یک يا دو هفته‌ای به همراه معاون استاندار به صورت سرزده در نماز جماعت یکی از سازمان‌ها حضور می‌یابیم، گفت: گرچه هنوز نقاط ضعفی داريم ولی نسبت به ده سال قبل، مكان‌هاي عبادي ما از وضعيت خوبی برخوردار شده است.
حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا با بيان اينكه امروز در اكثر اداره‌ها و سازمان‌ها، مكان‌های مناسبی براي اقامه نماز و برنامه‌های عبادی داريم، تصريح كرد: خوشبختانه 90درصد ادارات ما به اهمیت این مطلب رسیده‌اند که نمازخانه باید در بهترین مکان آن اداره باشد.
captcha