رسیدگی به مستمندان؛ اولویت اصلی طرح خدمتگزاران رضوی
کد خبر: 3514356
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

رسیدگی به مستمندان؛ اولویت اصلی طرح خدمتگزاران رضوی

گروه اجتماعی: سرپرست مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی، گفت: رسیدگی به مستمندان و سرکشی بر احوال محرومان اولویت اصلی طرح «خدمتگزاران رضوی» است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، علی اکبر عصارنیا،سرپرست مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی،با بیان اینکه خدمت به بارگاه نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آرزوی خیل عظیمی از عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) است، گفت: علاقه‌مندان به خدمت در بارگاه نورانی امام هشتم(ع) می‌توانند با عضویت در طرح «خدمتگزاران رضوی» به توفیق خادمی آن حضرت دست یابند.
وی افزود: با توجه به تاکید ویژه به رسیدگی به مستمندان و سرکشی بر احوال محرومان طرح «خدمتگزاران رضوی» طراحی و همزمان با برگزاری همایش بزرگ «جهادگران رضوی» رونمایی شد لذا اميد است با راه‌اندازی طرح «خدمتگزاران رضوی» زمینه برای حضور همه افرادی که دارای توانمندی‌های مختلف هستند، فراهم شد.
وی گفت: عموم علاقه‌مندان و آرزومندان واجد شرایط خدمت به بارگاه منور رضوی می‌توانند توفیق خدمت به امام هشتم(ع) را از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود و سایر نقاط محروم به دست بیاوند.
عصارنیا اظهار کرد: بنابر آیین نامه‌های برنامه‌ریزی شده، طرح «خدمتگزاران رضوی» در حال حاضر در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی اجرا می‌شود و با گذشت زمان این طرح در استان‌های دیگر کشور نیز اجرا خواهد شد.
وی افزود: شرایط عمومی عضویت در طرح «خدمتگزاران رضوی» داشتن حداقل سن 20 سال تمام، دارای توانایی و یا امکانات مناسب و قابل استفاده مستمر برای خدمت به محرومان و مستمندان، شهره به خوشنامی، تدین و اخلاق‌مداری، پایبندی و تعهد به ضوابط و مقررات و شئونات آستان قدس رضوی است.
عصارنیا گفت: حداقل ساعت موظفی خدمت برای «خدمتگزاران رضوی» هشت ساعت در ماه است و خدمتگزاران رضوی باید علاوه بر دقت در انجام وظیفه و ارتباط منظم با کانون‌ها و نمایندگی‌های آستان قدس رضوی شهر خود، برنامه‌های آموزشی پیش‌بینی شده در این دوره را با موفقیت به انجام برسانند و پس از طی موفق و رضایت بخش دوره سه ساله، زمینه برای حضور افراد در مراحل بالاتر و توفیق خدمت مستقیم در حوزه حرم مطهر رضوی فراهم می‌شود.
وی گفت: افرادی که تمایل به همکاری در این طرح دارند، لازم است پس از ثبت‌نام اولیه و دسته‌بندی اطلاعات، به کانون‌ها و نمایندگی‌های آستان قدس رضوی در شهرستان‌های محل سکونت خود مراجعه و فعالیت خود را در زمینه‌های مختلف آغاز کنند.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در طرح «خدمتگزاران رضوی» می‌توانند به پرتال جامع آستان قدس رضوی به نشانی «aqr.ir» مراجعه کنند.
captcha