دوره دانشجو معلم، گامی مثبت جهت تحقق جامعه قرآنی
کد خبر: 3517025
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

دوره دانشجو معلم، گامی مثبت جهت تحقق جامعه قرآنی

گروه فعالیت‎های قرآنی: اساتید سومین دوره آموزش دانشجو معلم قرآن کریم به بیان اهمیت و ویژگی‎های مثبت این دوره در فراگیر کردن آموزش قرآن در کشور پرداختند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم،  دوره آموزشی دانشجو معلم قرآن کریم از امروز شنبه، در مجتمع فرهنگی حضرت نرجس(س) آغاز شده است.
این دوره آموزشی، با حضور بیش از 70 دانشجو که از بین 1000 دانشجوی علاقه‌مند به آموزش قرآن کریم در این دوره ثبت نام کرده بودند، در مجتمع فرهنگی نرجس خاتون وابسته به حوزه علمیه خواهران در قم برگزار شد.
در این دوره آموزشی که به مدت یک هفته از روز گذشته تا پایان هفته جاری در این مجتمع دایر خواهد بود، آموزش‎های مرتبط با روخوانی و روانخوانی و تجوید قرآن کریم به شکل کارگاهی آموزش داده می‎شود.
زهرا محمودی یکی از اساتید در حاشیه این دوره به ایکنا گفت: در این دوره تقریبا هر کلاس با حضور 50 دانشجو تشکیل می‎شود و دروسی چون آموزش روخوانی و روانخوانی و تجوید قرآن کریم به شکل کاملا کاربردی، به دانشجویان آموزش داده می‎شود.
این استاد قرآن کریم بیان کرد: در این کلاس‎ها علاوه بر بحث تئوریک، آموزش عملی نیز انجام می‎شود و به طور کلی بیشتر وقت این کلاس، به آموزش عملی پرداخته می‏‌شود.
وی گفت: شرکت کنندگان از دانشگاه‎های مختلف کشور هستند و عموما از نظر سطح آموزشی در یک سطح قررا دارند و تفاوت سطح آنها با یکدیگر چشمگیر نیست و این مسئله روند آموزش را سریع‎تر خواهد کرد.
محمودی بیان کرد: این دانشجویان می‎توانند در دانشگاه‏‌های محصل تحصیل و یا تدریس خود، به تدریس همین مباحث بپردازند.
وی افزود: قطعا دانشجویان می‎توانند با توجه به جایگاه اجتماعی که از آن برخوردار هستند با آموزش مبانی قرآنی در فراگیرکردن آموزش‎های روخوانی و روانخوانی و فهم قرآن در کشور ایفا کنند.
یکی از بهترین دوره‌ها
همچنین احمدیان یکی دیگر از اساتید این دوره گفت: دوره تربیت معلم دانشجو یا دانشجو معلم قرآن کریم یکی از بهترین‎ دوره‎های آموزشی بوده است که تا کنون در کشور برگزار شده است.
وی افزود: این دوره با توجه به وضعیت خاص دانشجویان دختر و پسر می‎تواند نقش مهمی در فراگیر کردن آموزش قرآن در کشور داشته باشد و با توجه به اهمیت خاص این گروه سنی، می‎توان از تربیت یافتگان در این دوره‎ها برای پالایش اجتماعی بهره برد.
این استاد قرآن تصریح کرد: دانشجویانی که در این دوره شرکت کرده‏اند ذوق و انگیزه بسیاری برای آموزش قرآن دارند و همین ذوق و علاقه می‎تواند باعث شود که آنها در آینده مادرانی قرآنی شوند که حداقل خانواده‎های خود را با فرهنگ قرآنی پرورش دهند و در خانه و محله و مسجد و محل کار و تدریس نیز منشا اثرات خیر هستند.
احمدیان بیان کرد: در این دوره سعی می‎شود دانشجویان در یک بازه زمانی فشرده آموزش‎هایی که برای یادگیری و یاددهی قرآن لازم است به دانشجویان ارایه شود ولی قطعا این دوره کافی نیست و دانشجویان باید هر روز مطالعات و تمرینات خود را افزایش دهند تا به سطح قابل قبولی برای آموزش دیگران برسند.
captcha