دیدار با 3500 خانواده شهید و ایثارگر قمی در قالب طرح سپاس
کد خبر: 3517086
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
سردار هاشمی خبر داد:

دیدار با 3500 خانواده شهید و ایثارگر قمی در قالب طرح سپاس

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون دیدار با 3500 خانواده معظم شهید و ایثارگر در قالب طرح سپاس انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید قم، سردار سید جواد هاشمی در گفت‌وگویی عنوان کرد: این طرح در راستای تقدیر، تکریم و تجلیل از مقام شامخ خانواده‎های صبور و ایثارگر شهدا، جانبازان و آزادگان با حضور خادمان در منازل ایشان صورت می‎گیرد.
 وی ادامه داد: در این مدت 1748دیدار از والدین، همسر وفرزندان شهدا، 1235 دیدار با جانبازان و خانواده ایشان  و 517 دیدار با آزادگان و خانواده ایشان انجام شده است. 
وی اضافه کرد: دیدار و تکریم این عزیزان وظیفه ذاتی بنیادشهید و وظیفه شرعی سایر دستگاه‎‌هاست، دیدار با این عزیزان که با وجود فراغ فرزندانشان و بخشیدن اعضا و جوارح خویش همچنان بر ارزشها و راه شهدا استوار ایستاده و وفادار به راه شهدا می باشند، موجب تقویت روحیه خدمت و ایثار است.
سردار هاشمی خاطر نشان کرد: تکریم این عزیزان تکریم ارزشها و تقدیر از صبر و ایثار مادران و پدرانی است که فرزندان خویش را برای حفظ دین،امنیت، عزت و آبادانی این سرزمین فداکردند.
وی افزود: حضور در منازل شهدا و در محفل معنوی خانوادهایشان، بیان خاطرات شهدا موجب آشنایی با سیره شهدا و انتقال آن است.
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: اجرای طرح پایش سلامت 3386 والدین معظم شهید در قم در سالجاری در حال انجام است؛ این اقدام در راستای درمان، حفظ سلامت برای والدین معظم شهدا که در دوران کهولت سنبه سر می‎برند ارایه می‌شود.
وی اظهارکرد: در این راستا با 38 پزشک پایش سلامت در قم قرارداد منعقد شده که در نقاط مختلف شهر به ارایه خدمت به والدین معظم شهدا می‎پردازند؛علاوه بر این برای والدین معظم شهیدی که وضعیت حاد دارند با مراکز مختلف قرارداد منعقد شده تا در منزل ایشان ویزیت و دارو تهیه وتحویل گردد.
هاشمی افزود: سال گذشته 24هزار ویزیت درمانی برایوالدین معظم شهدا انجام شده است؛ ویزیت، درمان، تهیه دارو و بستری و... از خدماتی است که برای والدین شهدا با توجه به کهولت سن ایشان و در راستای تامین سلامت
اینعزیزان ارایه می‎شود.
گفتنی است، طرح پایش برای همسران معظم شهدا( بالای 54سال) برای 664 نفر در قم انجام می‎شود.
captcha