نیاز به برقراری عدالت در حوزه سلامت و بهداشت
کد خبر: 3525740
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

نیاز به برقراری عدالت در حوزه سلامت و بهداشت

گروه اجتماعی: استاندار خوزستان با بیان اینکه تلاش جهت برقراری عدالت از اهداف دولت‌ها و جوامع است، گفت: نیاز به برقراری عدالت و برخورداری تمام آحاد مردم از خدمات، بیشتر احساس می‌شود و این جزء وظایف دولت‌هاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، ‌غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در همایش دستاوردهای طرح تحول سلامت که امروز 6 شهریورماه در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: ‌یکی از کارهای مهم در دولت تدبیر امید برقراری عدالت در سلامت بود. عدالت نبضی است که امور با آن سنجیده می‌شود، حتی دین با عدالت سنجیده می‌شود و دینی که مبنای آن عدالت نباشد زیر سوال می‌رود.

وی بر لزوم توجه به عدالت در سلامت تأکید کرد و افزود:‌ تلاش در جهت برقراری عدالت از اهداف دولت‌ها و جوامع است و در حوزه سلامت و بهداشت، نیاز به برقراری عدالت و برخورداری تمام آحاد مردم از خدمات، بیشتر احساس می‌شود و این جزء وظایف دولت‌ها است.

شریعتی با بیان اینکه وظیفه حکومت، برقراری امنیت و ایجاد سلامت است و باید زمینه دسترسی مناسب به سلامت را فراهم کند، طرح تحول سلامت را تصمیم جسورانه‌ای از سوی دولت خواند و گفت: ‌سلامت در تمام کشورها حتی کشورهای توسعه‌یافته یکی از چالش‌های مهم است. سلامت و درمان یک مسأله سطحی نیست و مشکلات آن نیز تنها مختص ایران نیست. دولت در سال‌های پس از اجرای طرح تحول سلامت و با وجود تنگناهای مالی، این طرح را متوقف نکرد؛ بلکه طرح تحول سلامت پخته‌تر و ایرادهای آن اصلاح شد.

وی با بیان این‌که در خوزستان طرح تحول سلامت در بخش بهداشت نیز اجرا شده است و اکنون مردم از این طرح رضایت دارند، تصریح کرد: ایرادهایی در این طرح وجود دارد که باید اصلاح شود تا اثربخشی این طرح بیشتر شود. در این طرح باید نظارت و دقت بیشتری وجود داشته باشد تا رضایت‌مندی مردم نیز افزایش یابد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ‌متولی سلامت، وزارت بهداشت است ولی این به معنای آن نیست که تمام مسئولیت سلامت به این وزارت بازمی‌گردد. ما در آب مشکلاتی داریم و در این خصوص وزارت بهداشت مسئولیتی ندارد ولی ناظر است. کارهای مختلفی انجام می‌شود که نتیجه آن در وزارت بهداشت نمایان می‌شود؛ در این خصوص نقش دانشگاه‌های علوم پزشکی پایش و نظارت است.

شریعتی با اشاره به مشکل آب در استان خوزستان گفت: ‌اکنون بخش سلامت در حوزه آب خوزستان پایداری لازم را ندارد؛ در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی باید نظارت و پایش را به صورت جدی انجام دهد و گزارش‌های خود در این زمینه را مرتبا ارائه دهد. این مساله حق مردم خوزستان است و وظیفه دولت نیز این است که این مشکل را برطرف کند.

وی با بیان اینکه اهتمام جدی برای حل معضل آب و فاضلاب خوزستان و همچنین احیای رودخانه کارون در دولت وجود دارد و این موارد در برنامه ششم توسعه ملی نیز قرار داده شده است، افزود: اکنون نیز برای حل معضل آب و فاضلاب طرح‌هایی با خرید لوله‌های آب و انعقاد قرارداد سازمان آب و برق با بانک‌ها و شرکت‌های فولاد نیز آغاز شده است؛ در این راستا لوله‌هایی با اعتبارات یک هزار میلیارد تومان خریداری شده و ‌امید است با اجرای این طرح، آب سالم و بهداشتی و سیستم فاضلاب مناسب در استان خوزستان فراهم شود.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ پروژه ساخت بیمارستان بیماری‌های تنفسی اهواز نیز در دست اقدام است. ساخت این بیمارستان تخصصی در جهت مقابله با آلایندگی‌ها و مشکلات گرد و خاک در دستور کار قرار دارد و استانداری و شرکت صنایع فولاد هزینه‌های آن را تامین و پس از آن نیز وزارت بهداشت و ستاد اجرای فرمان امام آن را تکمیل خواهند کرد. در این خصوص اهتمام جدی داریم و عزم‌ ما برای احداث این بیمارستان جزم است و مقدمات اولیه آن نیز در حال انجام است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ‌امید است که خدمات درمانی و بهداشتی در خوزستان مطلوب‌تر و گسترده‌تر به مردم ارائه شود و عقب‌ماندگی استان در حوزه سلامت جبران و در سطح استان‌های برخوردار قرار گیرد.

captcha