نوع نگاه به زندانیان باید مشفقانه باشد
کد خبر: 3527482
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

نوع نگاه به زندانیان باید مشفقانه باشد

گروه سیاسی: استاندار کردستان نگاه مشفقانه را عاملی اساسی در اصلاح و تاثیرگذاری آموزش ها برای زندانیان ارزیابی کرد

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان امروز، 13شهریورماه در مراسم معارفه مدیرکل اداره زندان‌های استان کردستان با بیان اینکه هیچ انسانی بطور فطری مجرم نیست، اظهار کرد: نگاه توام با شفقت و مهربانی از رسالت‌های اصلی مسئولان زندانها است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه مدیریت زندانها تنها زندانبانی و حفظ و حراست و مراقبت اززندانیان نیست، افزود: اگر مدیران زندان‌ها با مجرمان برخورد و رفتار عاطفی داشته باشند زمینه اصلاح و آموزش‌های ارائه شده به آنان تأثیر به مراتب بیشتری را بر جای خواهد گذاشت.

زاهدی مدیریت زندانها را یکی از دشوارترین کارهای موجود  عنوان و بیان کرد: زندانبان‌ها در طول کل دوره خدمتی خود با افرادی در تعامل هستند که بنا به هر دلیلی مجرم شناخته شده اند و با افراد عادی جامعه تفاوت دارند.

استاندار کردستان با بیان اینکه مدیرکل پیشین اداره زندانها در طول بیش از شش سال خدمت خود در کردستان تعامل بسیار مناسبی با دیگر دستگاه ها و زندانیان داشت ابراز امیدواری کرد مدیر جدید اداره زندان‌ها با همین رویکرد وبا توان بیشتر از این راه را ادامه دهد.

زاهدی فرسوده بودن زندان‌های استان را یکی از اساسی‌ترین مشکلات این بخش برشمرد و یادآور شد: امیدواریم در آینده با برنامه ریزی و اقدامات پیش‌بینی شده مشکلات مرجود به حداقل ممکن برسد.

captcha