آموزش مسائل دینی برای زندانیان از صفر آغاز شود
کد خبر: 3529385
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۰
جعفری:

آموزش مسائل دینی برای زندانیان از صفر آغاز شود

گروه اجتماعی: امام جمعه کرمان گفت: حفظ قرآن کار خوبی است، اما باید آموزش مسائل دینی برای زندانیان را از صفر آغاز کرد تا به حفظ قرآن رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری، امام جمعه کرمان دیروز شنبه، 20 شهریور در دیدار با رئیس سازمان‌ زندان‌های کشور گفت: زندانبانی کاری سخت و دشوار است.
وی خواستار استفاده از توان روحانیت در زندان‌ها شد و افزود: فکر نمی‌کنم، زندانیان از نظر فرهنگی در سطح بالایی باشند، بنابراین مسائلی که به این افراد آموزش داده می‌شود، متناسب با حال و وضع آنها باشد.
امام جمعه کرمان بیان کرد: حفظ قرآن کار خوبی است، اما باید آموزش مسائل دینی برای زندانیان را از صفر آغاز کرد تا به حفظ قرآن رسید.
آیت‌الله جعفری تصریح کرد: در روایات ما این مضمون به چشم می‌خورد که هر کاری سخت‌تر و دشورارتر باشد، اجر آن کار زیادتر و بیشتر است و کارهای آسان اجر بالایی ندارد.
وی با اشاره به اینکه با فضیلت‌ترین کارها، دشوارترین آنهاست، افزود: با وحدت و هماهنگی که بین روحانیان مستقر در زندان وجود دارد، آنها می‌توانند کارهای ارزنده و مفیدی برای زندانیان انجام دهند.
آیت‌الله جعفری خطاب به رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: امیدواریم در سفر به کرمان و بازدید از زندان بتوانید راه صحیح‌تر، محکم‌تر و ارزشمندتری را برای اصلاح زندانیان پیدا کنید، هر چند کار دشواری است، اما اجر زیادی دارد.
وی تأکید کرد: در روایات آمده است، افرادی که در مرزها خدمت می‌کند، مقام آنها به مقامی بالاتر از مقام شهید می‌رسد، زیرا کار سختی را انجام می‌دهند.
captcha