سینماگران منا را فراموش نکرده‌اند
کد خبر: 3529695
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
حجت‌الله ایوبی:

سینماگران منا را فراموش نکرده‌اند

گروه هنر: رئیس سازمان سینمایی گفت: سینماگران نیز همچون تمامی اقشار ایران اسلامی، عمق و درد فاجعه منا را فراموش نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در مراسم جشن روز ملی سینما که شب گذشته، 21 شهریورماه در باغ موزه سینمای ایران برگزار شد، اظهار کرد: ضمن تبریک به مناسب روز سینمای ایران، این روزها در ایامی به سر می‌بریم که همه به یاد فاجعه منا هستند، چون یک سال از این اتفاق تلخ گذشته و کسی نتوانسته با اندوه آن کنار بیاید. سینماگران نیز همچون دیگر اقشار جامعه رسالت داشتند در این حوزه قدم بردارند، اتفاقی که به نظرم به شکل خوبی رخ داد و همه سینماگران متفق‌القول این فاجعه را تسلیت گفته و رخ دادن آن را به هر شکل محکوم کردند.

وی افزود: سال گذشته سینمای ایران به موفقیت بسیار خوبی دست یافت و این اتفاق برخی از کشورهای منطقه را در هراس برد. آنها ترس خود را از این اتفاق با نقد شهاب حسینی و حسینی‌ها شروع کرده و هنوز هم به کار خود ادامه می‌دهند. در ضمن باید اعلام کنم که پرچم و هویت ایرانی ـ اسلامی ما در دست هنرمندانی است که با دغدغه‌ به سینمای کشورشان خدمت می‌کنند.

ایوبی ادامه داد: ما با سلطه‌گری آمریکا مخالف هستیم. حال این سلطه‌گری می‌خواهد در سینما باشد یا جای دیگر، هیچ فرقی نمی‌کند، اما خوشحالیم سینماگران ما شرایطی را فراهم آوردند که جوانان کشورمان برای دیدن فیلم دلخواهشان ساعت‌ها در صف می‌ایستند. نکته دیگر اینکه امروز 116 سال از شکل‌گیری سینما می‌گذرد، اما هنوز هم این رسانه، شیوا‌ترین زبان را برای تبلیغ مفاهیم در خود جای داده است و برای همین باید قدر آن را بدانیم.

وی افزود: معتقدم دهه نود، دهه ماندگاری در سینمای ایران خواهد بود. برای همین بیاییم آن را با هم حمایت کنیم تا در سایه این همدلی سینمای ارزشی و دینی نیز رشد کند.

captcha