اجرای طرح «نور علی نور» در خواف + عکس
کد خبر: 3530865
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹

اجرای طرح «نور علی نور» در خواف + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن بسیج سپاه شهرستان خواف از اجرای طرح قرآنی «نور علی نور» و تربیت تعداد 500 حافظ کل قرآن کریم در قالب اجرای این طرح خبر داد.

محمود ایوبی، مسئول دارالقرآن بسیج سپاه شهرستان خواف در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از اجرای طرح «نور علی نور» در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح که نام آن را نیز خود نهادم پیرامون حفظ قرآن کریم و تربیت 500 حافظ کل قرآن طی پنج سال است.

وی با اشاره به اینکه طی اجرای این طرح، تعداد 500 نفر حفظ قرآن را از جزء 30 قرآن آغاز کرده‌اند، افزود: در راستای اجرای این طرح، به نیت امام رضا(ع) هر هشت نفر، تحت نظر یک مربی، حفظ را آغاز کرده‌اند.

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه شهرستان خواف در ادامه با اشاره به اینکه در این زمینه قلم قرآنی نیز در اختیار قرآن‌آموزان قرار گرفته است، تصریح کرد: با اجرای این طرح قرآنی، به قرآن‌آموزان برای حفظ هر جزء از قرآن کریم دو ماه فرصت داده می‌شود و در پایان هر دو ماه نیز همراه با برگزاری آزمون، هدایایی به رسم یادبود اعطا می‌شود.

ایوبی در ادامه اظهار کرد: از نکات زیبا و جالب توجه این طرح قرآنی این است که برای اعطای جوایز به قرآن‌آموزان از خیّرانی که قصد اطعام به دیگران را براساس نیات درگذشتگان خود داشتند، بهره گرفتیم به این صورت که به ایشان این اطمینان داده شد که ثواب حفظ قرآن به رفتگان ایشان تعلق یابد و آن‌ها نیز با آغوش باز پذیرفتند.

وی همچنین، افزود: شب گذشته، 26 شهریورماه، به مناسبت میلاد باسعادت امام هادی(ع)، 450 نفر از این حافظان قرآن که تاکنون جزء 30 قرآن کریم را حفظ کرده‌اند، در قالب 10 اتوبوس به اردوی دو روزه مشهد مقدس اعزام شدند.

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه شهرستان خواف ادامه داد: همچنین، در میان این نفرات اعزامی،‌ تعداد 10 زوج که به حفظ قرآن می‌پردازند، برای ترویج بحث ازدواج آسان در حرم رضوی به عقد یکدیگر درآمدند.

ایوبی در پایان تصریح کرد: این برنامه با حضور رحیم قربانی، مسئول مؤسسه قرآنی بسیج و شریعتی، مسئول دارالقرآن بسیج سپاه خراسان رضوی برگزار شد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زنگنه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۱۵:۱۸
0
0
سلام ،خدا قوت میگم به کسانی که در این طرح زحمت کشیدند اما ای کاش علاوه بر اون 500 نفری رو که به اردو بردید حافظان پسر شهر قاسم ابادکه 5 نفر بودند رو هم میبردین،چون این ها هم جزءاین طرح بودند
به همین بسنده می کنم دیگر عیب ها رو نمیگم
captcha