امتیاز الجزایر برای زندانیان حافظ قرآن
کد خبر: 3531016
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

امتیاز الجزایر برای زندانیان حافظ قرآن

گروه بین‌الملل: مدیرکل اداره امور زندانیان و بازپروی الجزایر، از اعطای امتیازات تشویقی جدید به زندانیان حافظ قرآن این کشور از جمله آزادی مشروط خبر داد.

تسهیلات الجزایر برای زندانیان حافظ قرآن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «ennaharonline»، «مختار فلیون»، مدیرکل اداره امور زندانیان و بازپروی الجزایر، از اعطای تسهیلات جدید به زندانیانی که بتوانند در زندان حافظ قرآن شوند، خبر داد و گفت: آزادی مشروط، آزادی میان‌دوره و مجوز خروج از جمله این امتیازات تشویقی است.

وی که در آیین افتتاحیه گردهمایی ملی «ارشاد دینی در ندامتگاه‌ها» سخن می‌گفت، اظهار داشت: اعطای این مشوق‌ها در چارچوب حق استفاده زندانیان از آموزش دینی که در قانون اساسی الجزایر بر آن تأکید شده است، صورت می‌گیرد.

مختار فلیون در این گردهمایی که به همت وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر و با مشارکت وزارت دادگستری این کشور برگزار شد، اظهار کرد: ما برای زندانیانی که موفق به حفظ قرآن شوند، امتیازات و تسهیلات ویژ‌ه‌ای در نظر گرفته‌ایم که آزادی مشروط یا میان‌دوره‌ و مجوز خروج از زندان از جمله آن‌ها محسوب می‌شود.

وی گفت: این عفو همچنین، شامل زندانیانی می‌شود که در زندان‌ها و ندامتگاه‌ها به دنبال تحصیل و خودسازی هستند و زندانیانی که در امتحانات مرحله راهنمایی، متوسطه و دانشگاهی نیز موفق شوند و همچنین، افرادی که در مهارت‌های خاصی تخصص پیدا کنند، نیز می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

مدیرکل اداره امور زندانیان و بازپروی الجزایر اظهار کرد: اتخاذ این راهبرد سبب‌شده که تعداد زندانیان علاقه‌مند به تحصیل در ندامتگاه‌ها و زندان‌های این کشور افزایش پیدا کند.

وی گفت: 422 امام و مبلغ دینی زن و مرد در الجزایر فرآیند ساختارسازی آموزش دینی در سطح زندان‌ها و ندامتگاه‌های این کشور را برعهده گرفته‌اند.

«محند ایدیر مشنان»، مدیر ارشاد دینی و آموزش قرآن وابسته به وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر نیز در این زمینه گفت: نقشی که خطیبان و مبلغان زن و مرد در عرصه اصلاح رفتار و روان زندانیان ایفا می‌کنند، اقدامی مهم در جهت حمایت از این نهادهای بازپاروی برای انجام بهتر وظایف خود در زمینه اصلاح رفتار زندانیان است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که تعداد متصدیان عرصه آموزش دینی به زندانیان در الجزایر افزایش یابد.

captcha