آزادی 15 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد لرستان در دهه ولایت
کد خبر: 3531763
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

آزادی 15 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد لرستان در دهه ولایت

گروه اجتماعی: مدیرعامل ستاد دیه لرستان از آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان در دهه ولایت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، توکل شاکرمی، مدیرعامل ستاد دیه لرستان سه‌شنبه، 30 شهریورماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: 15 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان لرستان در دهه ولایت آزاد شدند و این  در حالی‌است که دو نفر از این زندانیان به‌دلیل ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از تصادف و 13 نفر دیگر نیز به‌دلیل بدهی مالی ناشی ناشی از صدور چک در زندان بودند.
 وی با بیان این‌که کل بدهی این 15 زندانی نزدیک به 15 میلیارد ریال است، یادآور شد: خوشبختانه با تلاش کمیته صلح و سازش این نهاد مردمی نزدیک به  5 میلیارد ریال از مجموع بدهی اعلام و از سوی شکات و اولیای دم بخشیده شده است.
شاکرمی با اشاره به جمعیت 383 نفری محکومان غیرعمد استان اظهار کرد: بدهی این افراد رقمی معادل 350 میلیارد ریال بوده که تسریع در روند آزادی‌شان در گرو همکاری طلبکاران و تلاش خانواده‌های زندانیان در تامین بخشی از بدهی است.
وی در تفکیک جرایم محکومان حاضر در زندان‌های استان گفت: از مجموع مددجویان تحت حمایت ستاد دیه هم‌اکنون 35 نفر بابت عدم توانایی در تامین دیه محکومی به جهت تصادفات رانندگی یا حوادث کارگاهی و 292 نفر هم باعناوین مختلف ناشی از بدهی‌های مالی روانه حبس شده‌اند که تسریع در روند آزادی آن‌ها بیش از هر امری به همکاری طلبکاران و همت خانواده این افراد در تامین بخشی از محکوم‌به بستگی دارد.
captcha