به جای معنویت در فیلم‌ها به ظواهر پرداخته‌ایم/ انتقاد از بروز بی‌توجهی‌ها به عرصه فرهنگ و هنر
کد خبر: 3532172
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
مهدی فقیه:

به جای معنویت در فیلم‌ها به ظواهر پرداخته‌ایم/ انتقاد از بروز بی‌توجهی‌ها به عرصه فرهنگ و هنر

گروه هنر: هنرمند پیشكسوت تئاتر، سینما و تلویزیون كشورمان متأسفانه ما به جای اینكه معنویت را در فیلم‌های خود نمایش دهیم، به ظواهر می‌پردازیم، از بروز بی‌توجهی‌ها در عرصه فرهنگ و هنر انتقاد كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مهدی فقیه، هنرمند پیشكسوت تئاتر، سینما و تلویزیون كشورمان شب گذشته، 31 شهریور در مراسم افتتاح نمایشگاه عكس «چشم به راه»، آثار هاشم عرفان‌منش از مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: من افتخار این را دارم كه از زمان جنگ خادم شهدا بودم.
وی با برشمردن خاطراتی از موزه شهدای شیراز و اقداماتی كه طی سال‌های دوران دفاع مقدس در این بخش انجام می‌داده است، افزود: پاداشی كه شهدا به خاطر خدماتم به من دادند، بازی در فیلم «هور در آتش» بود كه شاید یكی از پرمعناترین فیلم‌های دفاع مقدس این فیلم باشد ضمن اینكه بدو همكاری لشكر 19 فجر این فیلم ساخته نمی‌شد.
فقیه در ادامه سخنان خود به شكوفایی انواع هنرها در دوران اسلامی اشاره كرد و افزود:‌ اگر به آثار تاریخی نگاهی كنیم می‌بینیم كه ما در دین‌های آسمانی نظیر یهودی و مسیحی، چیزی به نام هنر یهودی و مسیحی نداریم اما هنر دوره اسلامی وجود دارد و یك هنر شكوفا شده‌ای است.
این هنرمند پیشكسوت تئاتر، سینما و تلویزیون كشورمان اظهار كرد: هنرمندان ما در بخش خوشنویسی، معماری، نقاشی و غیره در دوره اسلامی هنرمندی هرچه تمام خود را نمایش دادند اما اكنون در وضعی قرار داریم كه حتی برای كارهای هنری دفاع مقدس هم می‌گویند كاری بسازید كه فروش داشته باشد.
وی با بیان اینكه متأسفانه ما به جای اینكه معنویت را در فیلم‌های خود نمایش دهیم، به ظواهر می‌پردازیم، گفت:‌ امام راحل فرمودند بچه‌های جنگ یك شبه ره صد ساله را پیمودند و ما به جای آن كه از این موارد فیلم بسازیم، از رد چرخ‌های تویوتا فیلم ساختیم.
فقیه با بیان اینكه هر كسی از یك تابلوی هنری برداشتی می‌كند، گفت: این مسئله در تمام آثار هنری وجود دارد و در تابلو هنرمندان یا عكاسان در بخش‌های مختلف، هر چقدر هم منتقدان بنویسند نقد كنند، باز هم هر كسی از ظن خود شد یار من می‌شود.
این هنرمند پیشكسوت تئاتر، سینما و تلویزیون كشورمان با اشاره به برپایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه كار بسیار خوب و با ارزشی است كه در این برهه انجام شده است.
وی ضمن انتقاد از بروز بی‌توجهی‌ها به عرصه فرهنگ و هنر گفت: امروز ما برای فرهنگ و هنر هیچ بودجه‌ای نداریم در صورتی كه امام فرمودند انقلاب ما یك انقلاب فرهنگی بوده است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۳ - ۱۶:۴۵
0
0
به خاطر اینکه معنویت از اهمیت و جایگاه بالای برخوردار است
captcha