انقلاب امام یک انقلاب نرم مردمی بود
کد خبر: 3532864
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
شهردار مشهد:

انقلاب امام یک انقلاب نرم مردمی بود

گروه سیاسی: شهردار مشهد با اشاره به هشت سال دوران دفاع مقدس گفت: در آن زمان صدام، فکر مستانه‌ تصرف یک هفته‌ای تهران را در سرش می‌پروراند، البته این اتفاق به واسطه محاسبات بشری قابل تحقق بود، اما انقلاب امام، نه یک انقلاب یا کودتای نظامی، بلکه یک انقلاب نرم مردمی بود و رمز پیروزی ما را هم همین مردمی بودن انقلاب تشکیل می‌داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد در دومین همایش بزرگ ایثارگران شهرداری مشهد که صبح امروز، چهارم مهرماه در تالار شهر مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس، عنوان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های ملت مظلوم ایران در مقابل استکبار جهانی است.
شهردار مشهد ادامه داد: در بهمن ۵۷ در اوج ناباوری تمام تحلیلگران سیاسی خارج از کشور، انقلاب اسلامی با حرکتی نرم، رژیمی تا بن دندان مسلح و بنا به تعبیری ژاندارم امریکا در خلیج فارس را از پا درآورد، آمریکا، انگلیس و سایر ابرقدرت‌هایی که دچار اشتباه محاسباتی شده بودند از همان روزهای اول بر آن شدند تا انقلاب را از مسیر اصلی‌اش خارج کرده و به سقوط بکشانند.
انتقال چهره‌های روشنفکر به ایران در بدو پیروزی انقلاب
وی اضافه کرد: از این رو در بدو امر، اقدام به انتقال چهره‌های روشنفکر که سال‌ها تربیت‌یافته دانشکده‌های خارج از کشور بودند به داخل ایران کردند تا مدل‌‌های حکومتی مد نظر خود را در ایران پیاده کنند، امام(ره) در واکنش به این افراد جمله تاریخی «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد» را فرمودند.
مرتضوی با بیان اینکه این افراد در نهایت موفق نشده و تئوری حکومت دینی به رفراندوم گذاشته شد که بالغ بر ۹۸ درصد مردم به نظام رأی دادند، گفت: بنابراین، تجهیز گروهک‌های سیاسی دومین اقدامی بود که در همین راستا صورت گرفت.
وی اضافه کرد: گروهک‌هایی که مانند قارچ روییدند و بسیاری از آنان دست به اسلحه بردند تا جایی که گروهک منفور منافقین، شمار زیادی از بزرگان انقلاب را در وقایعی چون هفتم تیر و هشت شهریور از ما گرفت و تعداد زیادی از ائمه جمعه، شخصیت‌ها و مردم با بمب‌ گذاری‌های آنان در گوشه و کنار مملکت ترور شدند.
شهردار مشهد طراحی جنگ قومیتی در کشور و روی کار آمدن عنصری فاسد و وابسته همچون بنی‌صدر به عنوان سکاندار نظام اسلامی را دیگر واکنش دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی عنوان و تأکید کرد: این موارد از جمله موضوعاتی است که اهل قلم بسیار باید پیرامون آن قلم‌فرسایی کنند.
نبرد استکبار جهانی با ایران در جنگ تحمیلی
وی همچنین افزود: دشمن زمانی که دید دیگر در مقابل نظام جمهوری اسلامی کاری از پیش نمی‌برد، جنگ تحمیلی را علیه ایران طراحی کرد، جنگی که به ظاهر عراق اما در حقیقت، نبرد استکبار جهانی با ایران اسلامی بود، در این جنگ، از یک طرف، تمام امکانات تسلیحاتی اعم از سلاح‌های امریکایی، فرانسوی و آلمانی و از سوی دیگر منابع مالی قوی و فراوان در اختیار صدام قرار گرفت.
مرتضوی با اشاره به اینکه، صدام در این جنگ، هر از گاهی از حکام خلیج فارس باج می‌گرفت، ابراز کرد: صدام را مسلح کردند به گونه‌ای که آمد به صغیر و کبیر رحم نکرد و فکر مستانه‌ تصرف یک هفته‌ای تهران را در سرش می‌پروراند. البته این اتفاق به واسطه محاسبات بشری قابل تحقق بود اما انقلاب امام، یک انقلاب یا کوتای نظامی نبود بلکه یک انقلاب نرم مردمی بود.
وی افزود: در آن زمان ساز و کار نظامی جمهوری اسلامی نیز ساز و کار مناسبی نبود چرا که بسیاری از وابستگان رژیم هنوز در قوای نظامی ما وجود داشتند لذا به فرمان امام کمیته‌های انقلابی و مردمی تشکیل شد.
شهردار مشهد اضافه کرد: دشمنی که در چنین شرایطی آمده بود یک هفته‌ای تهران را بگیرد، در همان بدو کار با اندک امکاناتی که در اختیار بچه‌های خرمشهر، خوزستان و غرب کشور بود، زمینگیر شد اما با این حال توانست برخی شهرها همچون خرمشهر، سوسنگرد و... را تصرف کند.
تمام امکانات استکبار، هشت سال در اختیار صدام
وی با بیان این مطلب که هشت سال، تمام امکانات استکبار در اختیار صدام بود، یادآور شد: تمام مجامع بین‌المللی مهر سکوت بر لب زده و به تعبیری دیگر صدام را علیه ما تقویت و تهییج نیز می‌کردند، اما اراده امام که ذیل معرفت‌الله تعریف شده بود مردم ایران را بسیج کرده و به میدان آورد و دشمن را ذلیل‌تر کرده و به عقب راند.
مرتضوی ادامه داد: امام فرمود حصر آبادان باید شکسته و خرمشهر آزاد شود و فرزندان خمینی(ره)، یکی پس از دیگری این مناطق را آزاد کردند؛ سربازان امام در غرب کشور نیز، عیادی اجانب را به عقب نشانده و ارتفاعات را از دست احزاب کوموله و دموکرات نجات دادند.
وی تأکید کرد: به فرموده امام در دوران دقاع مقدس ما نه تنها پیروز نبرد شدیم بلکه ابهت ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم؛ امروز که خوشبختانه مرزها باز شده و آزادانه عازم عتبات می‌شوید، عزت ایران و ذلت صدام و صدامیان را به عینه مشاهده می‌کنید.
هشت سال دفاع مقدس برای همیشه سایه جنگ را از سر ملت برداشت
شهردار مشهد با ذکر این نکته که هشت سال دفاع مقدس برای همیشه سایه جنگ را از سر ملت برداشت و فعل ما می‌توانیم را برای ایرانیان به آسانی صرف کرد، اظهار کرد: این هشت سال موجب برابری، برادری و پیوند قومیت‌های کشور شد و دانشمندان و مدیران شایسته‌ای برای جمهوری اسلامی تربیت کرد.
وی با ابراز تأسف از نگاه افرادی که عنوان می‌کنند «برجام، سایه جنگ را از سر ملت ایران برداشت»، اضافه کرد: تئوری و تفکر نظام استکبار نه تنها مصلحت محور بلکه منفعت محور است و آن‌ها حتی به شرکای استراتژیک خودشان هم رحم نمی‌کنند لذا با این مباحث سایه جنگ از سر هیچ ملتی برداشته نمی‌شود اما همه تحلیلگران معتقدند، آمریکا اگر می‌توانست به ما حمله کند، بی‌شک لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد.
فتح خرمشهر و عظمت حیدریون و فاطمیون سایه جنگ را برداشت
مرتضوی با تأکید بر اینکه سایه جنگ را فتح خرمشهر، شکست صدام، جنگ ۲۲ و ۳۳ روزه، عظمت این ملت و حیدریون و فاطمیون برداشتند، گفت: غرش موشک‌های بالستیک ما شر استکبار را کم کرد و سایه جنگ برداشته شد، بنابراین ملتی که احمدی روشن‌، تهرانی‌مقدم‌ و شهدای مدافع حرم را دارد، قطعا پیروز میدان است.
وی ابراز کرد: ما معتقدیم در آینده نیز به فضل الهی و با اتحاد و انسجام، سایه جنگ از سر ملت‌های عراق، سوریه، یمن و امت اسلامی برداشته و همانطور که خداوند رحمان اراده کرده است، مستضعفین وارث زمین خواهند شد.
captcha