وضعیت اجتماعی جامعه در حالت هشدار قرار دارد/ عدم تناسب وضعیت اجتماعی با اعتقادات دینی عموم مردم
کد خبر: 3536045
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
معاون مرکز اجتماعی وزارت کشور:

وضعیت اجتماعی جامعه در حالت هشدار قرار دارد/ عدم تناسب وضعیت اجتماعی با اعتقادات دینی عموم مردم

گروه اجتماعی: معاون مرکز اجتماعی وزارت کشور با اشاره به وضعیت اجتماعی جامعه، گفت: وضعیت اجتماعی ایران در حالت هشدار قرار دارد به گونه‌ای که این وضعیت متناسب با اعتقادات دینی و اجتماعی ما نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، رضا محبوبی، مشاور وزیر و معاون مرکز اجتماعی وزارت کشور ، صبح امروز، 14 مهرماه در جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی خراسان رضوی، ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع)، با اشاره به وضعیت اجتماعی جامعه، اظهار کرد: در خصوص وضعیت اجتماعی ایران می‌توان این اظهار نظر را داشت که در آستانه فروپاشی نبوده اما در وضعیت هشدار قرار دارد. 
وی با تاکید براینکه وضعیت اجتماعی ما متناسب با اعتقادات دینی و اجتماعی ما نیست، عنوان کرد: رشد این آسیب‌ها بسیار زیاد بوده که نگران‌کننده است، اما وضعیت خودکشی و طلاق ما  نسبت به کشورهای پیشرفته نگران کننده نیست.  
محبوبی ادامه داد: یکی از سطوحی که باید مورد توجه قرار گیرد، سطح کلان است شاید مستقیما به موضوع اجتماعی مرتبط نباشد اما عوارض و پیامدهای تاثیرگذاری در حوزه اجتماعی دارد زیرا  در حال حاضر بررسی آسیب‌های اجتماعی در وزارت کشور در سطح کلان، میانه و خرد با محوریت توجه به آموزه‌های دینی صورت می‌گیرد. 
معاون مرکز اجتماعی وزارت کشور تصریح کرد: ما از مسکن 65 و یا 60 متری حمایت می‌کنیم  در نتیجه باعث کاهش فرزندآوری می‌شود در آینده نیز شاهد مشکلاتی می‌شویم که برای پیشگیری و جلوگیری از آن راه‌های بسیار سختی در جلوی ما قرار می‌گیرد. 
وی تاکید کرد: آسیب‌های اجتماعی باید به صورت ویژه توسط دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گیرد تا آنها این آسیب‌ها را مورد تبیین و تحقیق قرار دهند و بتوانیم در آینده جامعه را بدون وجود هیچ‌گونه مشکلی اداره کنیم.  
محبوبی یادآور شد: آسیب‌های اجتماعی که امروز در جامعه وجود دارد خروجی عملکرد ما مسئولان است و ما مسئولان جزو متهمین رده اول قرار داریم که باید نسبت به این آسیب‌ها و اتفاقات جامعه پاسخگو باشیم. 
معاون مرکز اجتماعی وزارت کشور تصریح کرد: با توجه به نظرسنجی انجام‌ شده از مردم مبنی بر میزان رضایت آن‌ها از فعالیت‌ها و عملکرد دستگاه‌ها و مسؤولان دولتی در سال 83 و 93، میزان رضایت مردم در این بخش در سال 93 نسبت به 83 بیشتر بوده که این امر نشان‌دهنده توجه بیشتر مسؤولان به اجرای بهتر وظایف است.
محبوبی با اشاره به اینکه نمی‌توان تنها از طریق اجرای مناسک دینی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه امید داشت، گفت: متأسفانه موضوعات اخلاقی و اعتقادی در کشور ما کمرنگ شده که این امر می‌تواند عاملی برای افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشد.
معاون مرکز اجتماعی وزارت کشور با تاکید بر اینکه هم‌اکنون بعد اعتقادی و اخلاقی در جامعه به فراموشی سپرده شده است، ابراز کرد: نمی‌توان تنها از طریق اجرای مناسک دینی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه امید داشت زیرا کمرنگ شدن اعتقادات اخلاقی و دینی در کشور ما می‌تواند عاملی برای افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشد.
وی یادآور شد: تدبیر ریاست جمهوری بر این است که چند کار برجسته را به صورت متمرکز بر روی آن اقداماتی انجام دهد زیرا لزومی ندارد که کارهای متعدد را انجام بدهیم در حالی که هیچ‌گونه خروجی نداشته باشد. 
captcha