ساز و کار برنامه‌های فرهنگی در زندان، قرآن‌محور است
کد خبر: 3536641
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
انصاری:

ساز و کار برنامه‌های فرهنگی در زندان، قرآن‌محور است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن زندان‌های استان ایلام با بیان اینکه ساز و کار برنامه‌های فرهنگی در زندان، قرآن‌محور است، گفت: تغییر فکر و نگرش مجرمانه زندانیان با محوریت قرآن در رأس برنامه‌های فرهنگی زندان است.

علی انصاریان، مسئول دارالقرآن زندان‌های استان ایلام، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، اظهار کرد: خوشبختانه برای تغییر فکر مجرمانه افراد زندانی به استناد آیه 32 سوره مائده که در آرم سازمان زندان‌ها نیز درج شده، بستری فراهم کرده‌ایم که احیای فکر این افراد به خطا رفته با ساز و کارهای فرهنگی، تبلیغی، حرفه‌آموزی و اشتغال با رویکرد قرآنی صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها با استفاده از توان اساتید قرآن اعم از روحانیون و مربیان قرآن همکار و غیرهمکار انجام شده است، افزود: کلاس علم قرآن اعم از روخوانی و روانخوانی، تجوید، تفسیر و مفاهیم، حفظ قرآن از یک جزء تا کل قرآن، حفظ سوره‌های منتخب در برنامه‌های فرهنگی دارالقرآن زندان‌های این استان تدوین شده است.
مسئول دارالقرآن زندان‌های استان اضافه کرد: افرادی بوده‌اند که حین ورود به زندان هیچ اطلاعات قرآنی نداشته‌اند و با شرکت در کلاس‌های قرآنی زندان‌ها، قاری قرآن و موذن شده و حتی در مسابقات قرآن بین زندان‌های شهرستان مقام کسب کرده‌اند.
انصاریان با اشاره به اینکه برخی از زندانیان فعال قرآنی ما در استان موفق به کسب مقام کشوری مسابقات قرآن شده‌اند، عنوان کرد: در رشته درک مفاهیم و تفسیر یکی از مددجویان ما که زمینه آشنایی‌اش با قرآن در زندان بود، حائز رتبه دوم کشوری شد.
وی با تاکید بر اینکه سازمان زندان‌ها با دو بال امنیتی و اسلامی تربیتی ساز و کاری را فراهم کرده که انسان‌هایی که بنا به هر دلیلی وارد زندان می‌شوند از مسیر خود تجدیدنظر کنند، یادآور شد: روش‌های جذب زندانیان به سمت قرآن متنوع است و مددجویانی که به این سمت سوق یابند از امتیازاتی بهره‌مند خواهند شد که از جمله آنها می‌توان به تخفیفات مجازات، اعطای مرخصی، اعطای ملاقات، عفو مشروط، عفو پایان محکومیت و ... اشاره کرد.
مسئول دارالقرآن زندان‌های استان با بیان اینکه فعالیت‌های ما در زندان‌ها، قرآن محور شده است، گفت: تغییر فکر و نگرش مجرمانه با محوریت قرآن در زندان‌ها رخ داده و در همین راستا روحانیون را به صورت مستمر در زندان‌ها مستقر کرده‌ایم که نتیجه این اقدامات به خوبی قابل مشاهده است چرا که افرادی بوده‌اند که نسبت به قرآن بی‌اعتنا بوده اما الان تحت تاثیر این کلاس‌ها نمی‌توانند بی قرآن زندگی کنند.
انصاریان در پایان اظهار کرد: برخی از مددجویان ما در زندان تولد دوباره خود را با قرآن پیدا کرده‌اند.
captcha