اجتماع عظیم عزاداران حسینی هم‌زمان با روز تاسوعا در حرم رضوی
کد خبر: 3536733
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

اجتماع عظیم عزاداران حسینی هم‌زمان با روز تاسوعا در حرم رضوی

گروه اجتماعی: اجتماع عظیم عزاداران حسینی، با حضور هیئات مذهبی کشور، روز تاسوعا در صحن جامع حرم رضوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: اجتماع عظیم عزاداران حسینی، با حضور هیئات مذهبی کشور، روز تاسوعا در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این برنامه ساعت 9 تا 11 صبح در صحن جامع رضوی خواهد بود، ابراز کرد: تلاوت قرآن، مرثیه‌خوانی ذاکران اهل بیت(ع) و سینه‌زنی از جمله برنامه‌های این اجتماع عظیم است.
وی با بیان اینکه مراسم روز تاسوعا صبح و عصر به صورت منظم برگزار خواهد شد، تصریح کرد: سال‌های گذشته مراسم عزاداری به صورت ناهماهنگ اجرا می‌شد و تداخل صدای هیئات مذهبی باعث پایین آمدن کیفیت مراسم عزاداری می‌شد، از همین رو برای امسال تدابیری اتخاذ شد تا عزاداری هیئات مذهبی به صورت منظم و هماهنگ اجرا شود.
حسینی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در روز تاسوعای حسینی به مداح هر یک از هیئات مذهبی، حدود 5 دقیقه تریبون اختصاص داده می‌شود تا آن مداح به ذکر مصیبت بپردازد و سایرین هماهنگ با یکدیگر عزاداری کنند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ابراز کرد: علاوه بر این از هیئات مذهبی خواهشمندیم به راهنمایی‌های خادمان حرم رضوی توجه کنند تا نظم و ترتیب بیشتری در اجرای مراسم عزا داشته باشیم.
وی عنوان کرد: همچنین در دهه اول ماه محرم به صورت 24 ساعته در صحن گوهرشاد، مراسم عزاداری برپا است و زائران می‌توانند در هر ساعتی از این مراسم معنوی بهرمند شوند.
captcha