فریضه امر به معروف و نهی از منکر منجر به اصلاح جامعه می‌شود
کد خبر: 3537056
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

فریضه امر به معروف و نهی از منکر منجر به اصلاح جامعه می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر منجر به اصلاح و رستگاری در جامعه اسلامی می‌شود.

حجت‌الاسلام ‌اکبر اکبری مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با تسلیت ایام ماه محرم، با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر منجر به اصلاح و رستگاری در جامعه اسلامی می‌شود، تصریح کرد: سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در مورد امر به معروف و نهی از منکر می‌فرمایند:«من برای زیاده‌خواهی حکومت و افزون‌طلبی نیامده‌ام من آمده‌ام تا معارف دینی را  در جامعه علنی کنم».
وی تصریح کرد: وقتی سران قبایل کوفه به 30 هزار دینار در مقابل امام حسین(ع) ایستادند و آن حضرت را با 72 تن از یارانش به شهادت رساندند و پیکر مطهرشان دفن نشد، حضرت زینب(س) یکی از بزرگترین فرایض امر به معروف و نهی از منکر را به‌جا آورده و خطاب به آنها گفتند؛ آیا در بین شما مسلمانی نیست که جنازه‌های مطهر را دفن کند.
اکبری ادامه داد: از جمله عواملی که در پیدایش قیام امام حسین(ع) در کنار عامل «دعوت مردم کوفه» و «عدم بیعت با یزید» نقش محوری دارد «امر به معروف و نهی از منکر» است که خود حضرت نیز این حقیقت را بیان کردند و فرمودند، «می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم.» مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: امام حسین(ع) که خود عصاره خوبی‌ها و زیبایی‌ها بود، ‌در عرصه خون‌بار کربلا با فدا کردن جان خود و اهدای فرزندان و یاران پاک‌باخته‌اش به آستان حضرت دوست،‌ «خوبی» را معنا کرد و «معروف» را جان بخشید.
اکبری بیان کرد: امام حسین(ع) به ما مدعیان پیروی از راه و آرمانش این درس بزرگ را داد که امر به معروف و نهی از منکر زمان و مکان نمی‌شناسد، زیرا باید حق و حقیقت را صیانت کرد حتی به قیمت نثار خون خود باشد.
اکبری با اشاره به آیات شماره 104 سوره مبارکه آل عمران انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه الهی دانست و ادامه داد: قرآن کریم در تقویت این نکته می‌فرمایند «و باید از میان شما گروهى باشند که مردم را به نیکى فرا خوانند و آنها را به‌کار پسندیده وا دارند و از کار زشت و نکوهیده نهى کنند، اینانند که نیکبخت خواهند بود».
وی هم‌چنین به آیه شریفه 110 از سوره مبارکه آل عمران اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه شریف نیز می‌فرماید «شما بهترین ملت هستید اگر امر به معروف و نهی از منکر داشته باشید و با جان و مال در این راه بکوشید».
اکبری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نکته ظریفی که در مقوله امر به معروف و نهی از منکر باید یادآور شد، این است که یک عامر به معروف و ناهی از منکر در مرحله اول باید از اخلاق، رفتار و کردار خود کنترلی داشته باشد به این معنی که خود الگوی یک انسان وارسته، خداشناس و خدا ترس باشد.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: یک آمر به معروف و ناهی از منکر باید در عرف اجتماعی از منزلت خوب اجتماعی از لحاظ اخلاق و رفتار برخوردار باشد تا بتواند در مقوله امر به معروف و نهی از منکر تأثیرگذار باشد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۶ - ۱۲:۱۷
0
0
برای اصلاح جامعه باید امر به معروف و نهی از منکر در بین افراد نهادینه شود
captcha