کرمان یک‌پارچه غرق در سوگ و ماتم است
کد خبر: 3537341
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷

کرمان یک‌پارچه غرق در سوگ و ماتم است

گروه اجتماعی: سوگواران و عزاداران حسینی با برگزاری مراسم مختلف سوگواری در امامزاده‌ها ، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و راه‌اندازی دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی در غم و اندوه شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش اشک ماتم و عزا ریختند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، امروز سه‌شنبه، 20 مهر موج عظیم  عزاداران  شهر کرمان اعم از زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان که دیشب را تا پاسی از شب به عزاداری پرداخته‌اند از ساعت‌های آغازین روز تاسوعای حسینی با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و هیأت‌های مذهبی و به راه انداختن دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی در سوگ سید و سالار شهیدان(ع) به سر و سینه زدند و فریاد یا حسین(ع) و یا اباالفضل(ع) خود را به عرش رساندند.
پختن غذاهای نذری و توزیع آن در بین نیازمندان و هیأت‌های عزدارای و پذیرایی از زائران در بقاع متبرکه و حسینیه‌ها از سنت‌هایی است که در این ایام در کنار سایر مراسم عزاداری، مردم کرمان به آن می‌پردازند و شب گذشته و امروز همزمان با تاسوعای حسینی خانواده‌های بسیاری در کرمان نذر خود را ادا کردند.
یادآور می‌شود، نظیر این مراسم در مناطق ماهان، جوپار و چترود ار توابع شهر کرمان با حضور پرشور مردم عزادار این مناطق برگزار شد.
captcha