بازتاب راهپیمایی شام غریبان سوئیس در رسانه‌های مسیحی
کد خبر: 3538223
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱

بازتاب راهپیمایی شام غریبان سوئیس در رسانه‌های مسیحی

گروه بین‌الملل: راهپیمایی شام غریبان امام حسین(ع) و شهدای کربلا در شهر زوریخ سوئیس بازتابی گسترده در رسانه‌های مسیحی این کشور داشت.

بازتاب راهپیمایی شام غریبان سوئیس در رسانه‌های مسیحی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، انجمن اسلامی و فرهنگی اهل بیت(ع) سوئیس که برگزارکننده این راهپیمایی در زوریخ بود، در خبری برای ایکنا اعلام کرد: راهپیمایی شام غریبان سوئیس که از یک دهه پیش(سال 2006 میلادی) هر ساله در زوریخ برگزار می‌شود، امسال نیز در خیابان‌های این شهر برگزار شد.
در این راهپیمایی 2 هزار اعلامیه در مسیر راهپیمایان توزیع شد و از طریق ایمیل نیز این اعلامیه‌ها در اختیار گروه‌های مختلف قرار گرفت.
در این اعلامیه آمده است: این جماعت سیاه‌پوش(اشاره به راهپیمایان) در خیابان‌های سوئیس برای هدف سیاسی راهپیمایی نکرده؛ بلکه به منظور عزاداری برای سومین امام خود به خیابان‌ها آمده‌اند.
در ادامه اعلامیه به قیام امام حسین(ع)، نسبت آن حضرت با پیامبر(ص)، چگونگی شهادت امام سوم شیعیان، تجاوز نظامی به یمن و سکوت محافل بین‌المللی در برابر آن اشاره شده است.
بخشی از اعلامیه نیز شامل سخنان شخصیت‌ها و بزرگان جهان درباره امام حسین(ع) است.
در پایان اعلامیه ضمن محکومیت اقدامات گروه‌های تکفیری و داعش تأکید شد: پدیده ترور برای ما مسلمانان پدیده جدیدی نیست و اسلام، پیامبر(ص) و اهل بیت و پیروان آن حضرت در طول تاریخ، خود قربانی ترور بوده و هستند.
راهپیمایی شام غریبان زوریخ علاوه بر سایت‌های مسیحی سوئیس از جمله سایت کاتولیک‌های این کشور، طی گزارشی از شبکه العراقیه نیز پخش شد.
همچنین انجمن اسلامی و فرهنگی اهل بیت(ع) سوئیس در دهه اول محرم مراسم عزای حسینی به دو زبان فارسی و عربی در این مرکز برگزار کرد و شیعیان در این مراسم حضوری پرشور داشتند.  

captcha