نیروی انتظامی پیشگام نیروهای مسلح در حفظ قرآن است
کد خبر: 3541058
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

نیروی انتظامی پیشگام نیروهای مسلح در حفظ قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: جانشین سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا از پیشگامی نیروی انتظامی در حفظ قرآن بین نیرو‌های مسلح خبر داد و افزود: حفظ قرآن در نیروی انتظامی بسیار مورد استقبال واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از همدان، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی کل ناجا، حجت‌الاسلام محمدهادی بهشتی‌پور سه‌شنبه، 4 آبان ماه در مراسم تجلیل از قاریان و حافظان نیروی انتظامی استان همدان عنوان کرد: عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم عصر حکومت بر مبنای قرآن هست، اگر حکومت غیر قرآنی باشد اصل آن بی‌معنا می‌شود و نزول قرآن یعنی باید به جای برسیم که قرآن بر کل عالم حاکم شود.
وی با بیان اینکه قرآن برای مردم رحمت وشفاعت است، ادامه داد: اگر نیازی دارید؛ نیاز خود را به قرآن عرضه کنید زیرا این کتاب شفا است و درد و رنج‌ها را برطرف می‌کند، حضرت علی(ع) می‌فرمایند:« ظاهر قرآن زیبا و باطن آن عمیق است» بهترین تفسیر در عصر کنونی از قرآن، تفسیر گران‌سنگ «سید هاشم بهرامی» است که تمام آن منطبق بر روایات اهل بیت(ع) است.
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی کل ناجا اظهار کرد: مهندسی کلمات قرآن به دلیل اینکه توسط خالق عالم انجام شده بسیار زیبا است و مانند قرآن هیچ کتابی وجود ندارد که اینگونه در طول تاریخ باقی بماند.
وی با اشاره به واقعه هتک حرمت به قرآن، اذعان کرد: کسانی که کور بودند، نور قرآن را نمی‌دیدند به این کتاب بزرگ توهین کردند و آن را آتش زدند اما به کوری چشم آنها در همان سال پر فروش‌ترین کتاب در کل اروپا، کتاب مقدس قرآن شد همچنین با وجود اینکه به پیامبر(ص) توهین کردند، بیشترین نام در کل سطح قاره اروپا نام «محمد(ص)» شد.
وی گفت: این کتاب، کتابی برای همه مردم است و در آن برای کسانی که اهل تقوا هستند؛ هدایت وجود دارد و دشمنان به بیان خودشان می‌خواهند نور قرآن را خاموش کنند اما ما هرگز نمی‌گذاریم، در روایات ائمه اطهار(ص) و قرآن کریم بسیار تأکید شده به سراغ این کتاب گهربار برویم و در عمل به قرآن باید از یکدیگر سبقت بگیریم.
وی اظهار کرد: در قرآن کریم اهدافی در نظر گرفته شده که عبارتند از قرآن برای ما ذکر و یادآوری است، مسائل ما را تبیین می‌کند، برای ما تدبر است، اگر انسان مشکلات خود را به قرآن عرصه کند؛ شفا است، کتاب تفکر و  تعقل است، قرآن کتاب نور و ظلمت شکن است و قرآن صراط مستقیم الهی است، قرآن خواندن آداب خاص خود را دارد و قبل از خواندن قرآن بهتر است وضو بگیریم، مسواک بزنیم و خود را معطر سازیم.
حجت‌الاسلام بهشتی‌پور بیان کرد: وقتی که مقام معظم رهبری نسبت به نهضت قرآن دستور دادند، سهمیه‌بندی شد، استقبال نیروی‌های مسلح در کل جامعه بیش از همه بود در این میان سازمان نیروی انتظامی نیز در کل نیروهای مسلح از همه پیشگام‌تر و جلوتر بود.
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی کل ناجا افزود: حفظ قرآن در نیروی انتظامی به واسطه همراهی از سوی کارکنان نیروی انتظامی و خانواده آنها بسیار مورد استقبال واقع شده و در کل کشور 81 نفر حافظ کل و  40 هزار نفر حافظ جز‌های 1  و 2 را داریم، در سال گذشته 310 حافظ در نیروی انتظامی استان همدان داشتیم که بین 1 یا 3 جز از کتاب مقدس مجید را حفظ هستند.
captcha