اولین دانشجومعلمان قرآن استان مرکزی مشغول تدریس شدند
کد خبر: 3541544
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

اولین دانشجومعلمان قرآن استان مرکزی مشغول تدریس شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: اولین دوره طرح دانشجومعلم قرآن کریم در استان مرکزی به‌همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان و همکاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور برگزار شد و اولین دانشجویانی که این دوره را با موفقیت پشت سر گذاشتند در دانشگاه اراک مشغول به تدریس شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، اولین دوره طرح دانشجو معلم قرآن کریم در استان مرکزی، به همت كانون قرآن و عترت جهاد دانشگاهی استان و همکاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور، برگزار شد، این طرح ویژه دانشجویان دختر و پسری بود که توانایی‌های اولیه را در زمینه روانخوانی و حفظ قرآن کریم داشتند.
بعد از برگزاری دوره مقدماتی و آزمون شفاهی، شرکت کنندگان در دوره‌های تکمیلی که به میزبانی تهران و به همت سازمان فعالیتهای قرآنی دانشجویان کشور برگزار شد، حضور یافتند، هدف از این طرح استفاده از توان دانشجویان علاقه‌مند در امر آموزش قرآن در محیط‌های دانشجویی است.
در همین راستا اولین دانشجو معلمان قرآن کریم در استان مرکزی، آبان‌ماه امسال که این دوره را با موفقیت پشت سر گذاشتند مشغول به تدریس در دانشگاه اراک در زمینه روخوانی، روانخوانی، تجويد و حفظ شدند.
دوره‌های آموزشی قرائت قرآن كريم به منظور افزايش توانمندی‌های دانشجويان و ايجاد انس با قرآن كريم در دانشگاه و خوابگاه‌ها برگزار می‌شود، دانشجويان دانشگاه‌های استان مركزی می‌توانند جهت بهره‌وری از اين كلاس‌ها و دريافت مدارك حضور در دوره‌های مذكور به دفاتر فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کنند .
يادآور می‌شود: به زودی دومين دوره طرح تربيت دانشجو معلم قرآن كريم نیز، از مراحل مقدماتی تا دوره تکمیلی در استان مركزی برگزار خواهد شد.
captcha