خنثی شدن توطئه‌های دشمن با راهپیمایی عظیم اربعین
کد خبر: 3547416
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
دبیر ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین کاشمر مطرح کرد:

خنثی شدن توطئه‌های دشمن با راهپیمایی عظیم اربعین

گروه اجتماعی: دبیر ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین کاشمر با اعلام اینکه راهپیمایی عظیم اربعین، بسیاری از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن در طول یک سال را خنثی می‌کند، بیان کرد: بدون تردید راهپیمایی عظیم اربعین، زمینه‌ساز گسترش و تعمیق ارزش‌های انسانی و فرهنگ تشیع خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد ایوبی، دبیر ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین کاشمر در حاشیه همایش پیاده‌روی حرم تا حرم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اربعین حسینی را یکی از اجتماعات بی‌نظیر در دنیا دانست و افزود: جدای از فضیلت و ثواب زیارت ائمه معصومین(ع)، صحنه‌های زیبایی در مسیر پیاده‌روی از نجف تا کربلا مشاهده می‌شود که مطلقاً در هیچ تجمع دیگری وجود ندارد.
وی با اعلام اینکه راهپیمایی عظیم اربعین، بسیاری از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن در طول یک سال را خنثی می‌کند، بیان کرد: بدون تردید راهپیمایی عظیم اربعین، زمینه‌ساز گسترش و تعمیق ارزش‌های انسانی و فرهنگ تشیع خواهد شد.
ایوبی با اشاره به اینکه اربعین، تجلی عشق، ایثارگری و مبارزه است، گفت: واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) قبل از اینکه یک واقعه اسلامی، دینی و شیعی باشد، یک رویکرد و نگرش انسانی است.
وی در ادامه با اعلام اینکه شرکت‌کنندگان در همایش پیاده‌روی حرم تا حرم، مسیر پنج کیلومتری حرم امامزاده سیدحمزه(ع) تا حرم امامزاده سیدمرتضی(ع) را با پای پیاده طی کردند، اظهار کرد: همایش پیاده‌روی اربعین حسینی برای سومین سال متوالی است که در کاشمر برگزار می‌شود.
دبیر ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین کاشمر با بیان اینکه امروز، مراسم پیاده‌روی حرم تا حرم اربعین با حضور بیش از 20 هزار نفر برگزار شد، عنوان کرد: قرائت زیارت اربعین، سخنرانی و عزاداری، قرعه‌کشی ۵۰ کمک‌ هزینه سفر زیارتی کربلای معلی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر روز اربعین از جمله برنامه‌های این مراسم در زیارتگاه امامزاده سیدمرتضی(ع) بود.
وی با اشاره به اینکه در بین مسیر راهپیمایی توسط مردم شهر و روستا، خیّران و ادارات دولتی، 30 موکب جهت پذیرایی از زائران برپا شده است، گفت: برپایی نمایشگاه تجسمی از واقعه عاشورا و نیز نصب نماد بارگاه حضرت امام حسین(ع) از دیگر برنامه‌هایی بود که در این مراسم اجرا شد.
captcha