اعلام برنامه‌های دهه آخر ماه صفر در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3547723
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

اعلام برنامه‌های دهه آخر ماه صفر در سیستان و بلوچستان

کانون خبرنگاران نبأ: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح فعالیت‌های فرهنگی و برنامه‌های مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر در این استان پرداخت.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید خزایی، اظهار کرد: امثال شهید خزایی با تأسی از شهدا برای روشنگری تلاش کردند که امیدواریم از سربازان اربعین که ثمره اربعین هستند در عرصه خبر و روشنگری استفاده شود.
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و برنامه‌های مراسم عزاداری دهه آخر صفر در این استان گفت: 500 مبلغ بومی که 400 نفر مبلغ و صد نفر بانوی مبلغ هستند کار تبلیغ را در دهه آخر صفر انجام می‌دهند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در کنار روحانیون مستقر و مقیم، روحانی اعزامی خارج از استان هم داریم که 80 نفر هستند و با  این حساب؛ مبلغان فعال در سراسر استان سیستان و بلوچستان در دهه آخر صفر 1438 هجری قمری 580 نفر هستند.
وی ادامه داد: با توجه به حضور زوار خارجی در ایام محرم و صفر در استان، ارائه خدمات فرهنگی به ایشان و اعزام مبلغه به جمع زوار خارجی از دیگر برنامه‌های این اداره کل به‌شمار می‌رود.
بزمانی بیان کرد: ارتباط مبلغان با نسل جوان باید با حضور در مدارس و مساجد همراه با برگزاری گفتمان‌های دینی باشد؛ همچنین نوع نگاه مبلغان باید به‌گونه‌ای باشد که به موضوع آسیب‌های اجتماعی هم بپردازند زیرا دشمن از هرگونه فضایی برای ضربه زدن استفاده می‌کند.
وی افزود: تاکنون 120 گفتمان دینی را با حضور 60 مبلغ در این راستا برگزار کرده‌ایم و اعزام بانوان مبلغ به هیئت‌های مذهبی ویژه بانوان از دیگر برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در صفر 1438 هجری قمری محسوب می‌شود.
این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به ایام شهادت پیامبر مکرم اسلام(ص) هم‌گرایی، تقویت اخوت و تقریب در دستور کار است تا نگاه تقریبی در این ایام بیش‌ از پیش نهادینه شود.
بزمانی اظهار کرد: در روز اربعین در 14 نقطه استان برنامه محوری برگزار شد و تجمع در مساجد جامع شهرستان‌ها با قرائت زیارت اربعین همراه بود.
وی گفت: برنامه‌های مذهبی با نشست‌های ستاد ساماندهی طراحی می‌شود و تأکید ما بر این است تا در استان از برنامه‌های ستاد ساماندهی برنامه‌های مذهبی الگوگیری شود که در روز اربعین تجمع و عزاداری‌های سنتی و توجه به زیارت اربعین در الویت مراسم مذهبی در استان بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان یادآور شد: با توجه به نزدیکی ایام شهادت امام رضا(ع) تاکنون هشت هیئت از استان اعلام آمادگی کرده‌اند تا در مشهد مقدس حضور داشته باشند و در مراسم عزاداری امام رضا(ع) شرکت کنند.

محمد امیری

captcha