بیش از 300 هزار زائر پیاده به مشهدالرضا(ع) مشرف شدند
کد خبر: 3550177
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
در ایام پایانی ماه صفر؛

بیش از 300 هزار زائر پیاده به مشهدالرضا(ع) مشرف شدند

گروه اجتماعی: سخنگوی جمعیت خدمتگذار زائران پیاده حرم رضوی ابراز کرد: طبق آخرین آمار تعداد 298 هزار و 171 نفر زائر پیاده به مناسبت ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر به مشهد مقدس مشرف شدند.

حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگذار زائران پیاده حرم رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: طبق آخرین آمار تعداد 298 هزار و 171 نفر زائر پیاده به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) به مشهد مشرف شدند.
وی افزود: از این تعداد 41 درصد را بانوان و 59 درصد را آقایان تشکیل دادند، علاوه بر این از کشورهایی همانند افغانستان، ترکیه و عراق نیز زائرانی در این ایام توفیق تشرف به مشهد مقدس را کسب کردند.
رضایی با بیان اینکه 4 هزار نفر از کشور افغانستان به مشهد مشرف شدند، تصریح کرد: علاوه بر این، 45 نفر از کشور ترکیه و 45 نفر نیز از  کشور عراق برای زیارت حرم رضوی و شرکت در مراسم عزاداری وارد مشهد شدند.
وی با اشاره به اینکه هزار نفر از برادران اهل سنت نیز در قالب هشت کاروان توفیق تشرف به مشهد را به دست آوردند، یادآور شد: در مجموع از تعداد کل زائران، تعداد 75 هزار و 420 نفر از این زائران پیاده اسکان داده شدند و خدمات مختلف رفاهی، درمانی و فرهنگی به آنان ارائه شد.
سخنگوی جمعیت خدمتگذار زائران پیاده حرم رضوی با بیان اینکه در حوزه خدمات درمانی، بیشترین فعالیت‌ها از سوی جامعه پزشکی و نظام پرستاری، واحد درمان جمعیت خدمتگذار زائران پیاده، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بهداری و بهداشت سپاه انجام شد، ابراز کرد: در حوزه فرهنگی نیز با مدیریت قرارگاه فرهنگی حوزه علمیه، روحانیونی در ایستگاه‌های بین‌راهی و داخل شهر برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده مستقر شدند.
وی یادآور شد: خدا را شکر، امسال تلفات جانی در میان زائران پیاده نداشتیم و زائری دچار سانحه تصادف نشد و از طرفی اکثر مصدومان نیز سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.
captcha