دولتمردان٬ پاسخی قاطع و هوشمندانه به بدعهدی آمریکا بدهند
کد خبر: 3552324
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
امام‌جمعه خلیل‌آباد:

دولتمردان٬ پاسخی قاطع و هوشمندانه به بدعهدی آمریکا بدهند

گروه سیاست و اقتصاد: خطیب جمعه خلیل‌آباد گفت: اقدام آمریکا در تمدید تحریم‌های ایران، تجربه بزرگی برای ملت ایران به‌ویژه مسئولان و دولتمردان از هر سلیقه و گرایش سیاسی است و لازم است که دولتمردان٬ پاسخی قاطع و هوشمندانه به این بدعهدی آمریکا بدهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام علی ناهیدی، امام‌جمعه خلیل‌آباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به تمدید تحریم‌های ایران توسط آمریکا اظهار کرد: نتیجه پرفراز و نشیب برجام با صدها اما و اگرها به‌جایی رسید که با تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله از طرف جبهه استکبار همراه بود.
وی اقدام آمریکا در تمدید تحریم‌های ایران را تجربه بزرگی برای ملت ایران به ویژه مسئولان و دولتمردان از هر سلیقه و گرایش سیاسی دانست و افزود: تجربه تمدید تحریم‌های ایران توسط آمریکا این امید را می‌دهد که انسان باید انسجام ملی خود را تقویت کند.
ناهیدی تصریح کرد: متأسفانه در گردونه سیاست‌زدگی و افراط در جناح‌های سیاسی٬ مخصوصاً در سال اخیر و فتنه ۸۸ انسجام ملی به چالش کشیده شده است.
وی با تأکید بر اینکه پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری درباره مذاکرات و نتایج آن درست بود، اذعان کرد: مسئولان سران سه قوه و دیپلماسی‌های ایران٬ تمدید تحریم‌ها را نقض برجام دانستند.
خطیب جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه آمریکا با تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله و با هدف وارد کردن فشار زیاد اقتصادی٬ به دنبال تضعیف ایران است، اظهار کرد: انتظار مردم از مسئولان در پاسخ به عهدشکنی آمریکا، پاسخی قاطع، مقتدرانه و در عین حال هوشمندانه است.
وی در ادامه با اشاره به آغاز امامت آخرین ذخیره الهی، بیان کرد: نوع زندگی حضرت مهدی(عج) از این جهت که در پشت پرده غیب است با دیگر جهانیان متفاوت است و ایشان مردم را می‌شناسند ولی مردم٬ امام را نمی‌شناسند.
حجت‌الاسلام ناهیدی٬ انتظار و یاد حضرت را از وظایف همه مسلمانان در دوران غیبت دانست و عنوان کرد: اگر انسان درگیر معصیت و گناه شود خداوند او را از شناخت امام زمان خود بی‌نصیب می‌کند.
captcha