صهیونیست، دشمن مشترک شیعه و سنی است/ دنیا تشنه واقعیت است
کد خبر: 3553093
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰

صهیونیست، دشمن مشترک شیعه و سنی است/ دنیا تشنه واقعیت است

گروه معارف: نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف گفت: بعضی مواقع با برادران اهل سنت در بحث ولایت اختلافاتی به وجود می‌آید، اما اصول مشترکی بین ما از جمله خدا، دین و پیامبر وجود دارد، اما از طرف دیگر شیعه و سنی با یک دشمن مشترک یعنی صهیونست مواجه هستند که آن‌ها دوست ندارند اسلام وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور، نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، با بیان اینکه دین اسلام و شریعت های الهی باید انسان‌ها را بر محور توحید جمع کنند، گفت: انسان باید به‌سمت یگانه پرستی و آموزه‌های دینی حرکت کند، زیرا وحدت جهان اسلام یک ضرورت است. 
وی با اشاره به اینکه انبیاء الهی موظف بودند به دین توجه کنند، افزود: آیه«وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» همه را به توحید دعوت‌کرده، و از تفرقه، جدایی، اختلاف و ازهرگونه کلامی که نقض بر توحید را داشته باشد، نفی می‌کند.   
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه سوره انعام«قل تعالوا اتل ما حرم ربکم علیکم الا تشرکوا به شیئا و بالوالدین احسانا»، گفت: خداوند به پیغمبرمی‌فرمایند «به مردم و پیروان دیگرمذاهب بگوید بر اصل توحید و جمع شوید، اصول و مکاتبی که ادیان قبول دارند تاکید کنیم و به دنبال آنها باشیم».   
نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف بیان کرد: وحدت جامعه یک ضرورت است، اگر اعضاء جامعه با یکدیگر صمیمی باشند و برای زندگی طبیعی و اجتماعی خود نظم، آسایش و رفاه و تقسیم مسئولیت داشته باشند و وظایف در کنار هم انجام گیرد، وحدت به وجود می‌آید.   
حجت الاسلام طالب پورخاطرنشان کرد: بعد از رحلت پیغمبر(ص)، ،با تلاش دشمنان در دین اسلام شکافی در دو فرقه شیعه و سنی ایجاد شد؛ دشمنان اسلام که ریشه آن در یهود است می خواهند جامعه اسلامی را دچار تفرقه کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند و اجازه ندهند جامعه اسلامی پیشرفت کند؛ مقام معظم رهبری نیز فرمودند« دشمنان می‌خواهند از رشد روز افزون اسلام گرایی جلوگیری کنند». 
وی افزود: امام خمینی(ره)،  روز 12 ربیع را که براساس نظر اهل سنت سالروز تولد پیامبراکرم(ص) است را به نام آغاز هفته وحدت نامگذاری کردند.
وی ادامه داد:  در بعضی مواقع با برادران اهل سنت در بحث ولایت اختلافاتی به وجود می‌آید، اما  اصول مشترکی بین ما از جمله خدا، دین و پیامبر وجود دارد، اما از طرف دیگر شیعه و سنی بایک دشمن مشترک یعنی صهیونست مواجه هستند که آن‌ها دوست ندارند اسلام وجود داشته باشد.       
وی تصریح کرد:  عقل حکم می‌کند که براصول مشترک پافشاری داشته باشیم و وحدت را حفظ کنیم و در مقابل دشمن مشترک بایستیم.
نماینده ولی فقیه لشکر 8 نجف اشرف افزود: بزرگ و مطرح کردن اختلافات در سطح جامعه نتیجه‌ای ندارد و می‌تواند وحدت را خدشه‌دار کند، اگر بخواهیم با برادران اهل سنت بحثی داشته باشیم این بحث‌ها باید در حوزه علمیه و دانشگاه ها انجام و  از حرکت‌های افراطی و توهین بین شیعه و سنی پرهیز شود.  
وی گفت: خداوند در آیه 108 سوره انعام می‌فرمایند«وَ لا تَسُبُّوا الَّذينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْواً بِغَيْرِ عِلْمٍ» شما حتی به بت مشرکین توهین نکنید اگر کسی، غیر از خدا را می پرستند و به خدایان آنها لعن و نفرین کنید آنها خدای شما را نفرین خواهند کرد. 
طالب‌پور ادامه داد: دین ما دین منطق، استدلال و حکمت است، لذا اگر اختلاف علمی و منطقی  مطرح شد سعی کنیم بهانه ای به دست دشمن ندهیم.
وی ادامه داد: اندیشمندان و نویسندگان باید با شرایط امروز، حقایق را بیان و منتشر کنند و پیغمبر(ص) را آن گونه که است به مردم معرفی کنند، زیرا  امروزه دشمنان اسلام می‌خواهند اسلام و پیغمبر(ص) را به عنوان دین و چهره خشن و افراطی معرفی کند.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد:  ما باید اسلام و را به عنوان دین رحمت به دنیا معرفی کنیم، زیرا دنیا تشنه واقعیت است.
captcha