کتاب «آشنایی با قرآن» به آذری منتشر شد
کد خبر: 3553789
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

کتاب «آشنایی با قرآن» به آذری منتشر شد

گروه بین‌الملل: کتاب «آشنایی با قرآن» شهید مرتضی مطهری با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان به زبان آذری ترجمه و منتشر شد.

کتاب «آشنایی با قرآن» به آذری منتشر شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان در خبری به ایکنا اعلام کرد: با عنایت به ضرورت معرفی صحیح و حقیقی دین اسلام، آشنایی با مفاهیم عمیق و انسان‌دوستانه که در قرآن مجید به آن‌ها اشاره شده است و ضرورت پرداختن به مشترکات در همه ادیان الهی، کتاب «آشنایی با قرآن» اثر ارزشمند شهید مرتضی مطهری با حمایت رایزنی و مشارکت اداره مسلمانان گرجستان به زبان آذری ترجمه و پس از چاپ، در بین علاقه‌مندان، محافل علمی و دانشگاهی گرجستان توزیع شد.
در مقدمه این کتاب پس از ذکر مختصری از خدمات تأثیرگذار شهید مرتضی مطهری در زمینه اسلام‌شناسی در دوره معاصر آمده است: متفکران عصر حاضر در زمینه دانش، آگاهی و آفرینش خدماتی را به جامعه بشری ارائه کرده‌اند و انسان‌ها در این خصوص مدیون زحمات آنان هستند.
از این رو پیشرفت‌های علمی نیز موجب شکوفایی تفکرات نظریه‌پردازان دینی و اسلام‌پژوهان شده است. فیلسوف مشهور و برجسته مرتضی مطهری از جمله این متفکران حقیقت‌پژوه است که عمر خود را در مسیر اصلاح اجتماع در دوره معاصر صرف و با تهدیدات ضد دینی مقابله کرده است.
زحمات شهید مطهری در روشنگری جوامع از طرف انسان‌های خدا‌محور مورد استقبال قرار گرفته و برای اسلام نیز دستاوردهای ارزنده‌ای به همراه داشته است.
لازم به ذکر است، در فصل پایانی این کتاب تفسیر سوره حمد به زبان آذری ترجمه و برای استفاده اساتید و طلاب چاپ شده است.


captcha