رمز غلبه بر داعش، اتحاد و اخوت است
کد خبر: 3554614
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

رمز غلبه بر داعش، اتحاد و اخوت است

گروه سیاسی: امام جمعه اهل سنت میرجاوه گفت: آنچه باعث پیروزی در عملیات آزادسازی حلب شد، اخوت و اتحاد میان شیعه و سنی بود؛ هرجا این اتحاد شکل می‌گیرد، پیروزی و اقتدار به‌دنبال دارد و برای نابودی کامل تروریست‌های داعشی هم باید به همین وحدت و اخوت تکیه کرد.

مولوی عبدالرحیم ریگیان‌پور، امام جمعه اهل سنت میرجاوه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: گروه‌های تکفیری با حمایت یهود در منطقه قدرت گرفته‌اند و هدف نهایی آن‌ها، نابودی سرزمین‌های اسلامی، تضعیف قوای امت اسلامی و تقویت اسلام‌هراسی در دنیاست.
وی با اشاره به پیروزی مقاومت در آزادسازی حلب، عنوان کرد: حلب دومین شهر مهم سوریه و یک شهر راهبردی است که آزادسازی آن از دست تروریست‌ها خوشحالی زیادی در قلب مسلمانان آزاده دنیا ایجاد کرده است.
امام جمعه اهل سنت میرجاوه افزود: آنچه باعث پیروزی در عملیات آزادسازی حلب شد، اخوت و اتحاد میان شیعه و سنی بود؛ هرجا این اتحاد شکل می‌گیرد، پیروزی و اقتدار به‌دنبال دارد و برای نابودی کامل تروریست‌های داعشی هم باید به همین وحدت و اخوت تکیه کرد.
وی اظهار کرد: تکفیری‌ها از سوی امریکا و اسراییل تغذیه می‌شوند و برای تأمین منافع یهود، دست به هر جنایتی می‌زنند، بنابراین مذاکره با این گروه‌ها سودی ندارد و تنها راه، مبارزه برای نابودی داعش است.
مولوی ریگیان‌پور ادامه داد: مصیبت‌هایی که امروز جوامع اسلامی را دچار کرده است، حاصل تفرقه و شکاف میان امت است؛ اختلافات ما به دشمنان اسلام فرصت سوء استفاده داده است تا منافع خود را در مناطق اسلامی تأمین کنند.
امام جمعه اهل سنت میرجاوه بیان کرد: یهود و نصارا به استناد آیات قرآن با یکدیگر اختلاف اساسی دارند اما برای دستیابی به اهداف مشترک، مثل تجاوز به حقوق مسلمین، با یکدیگر متحد هستند. بنابراین می‌طلبد جوامع اسلامی نیز با توجه به اهمیت این موضوع دست از تفرقه بردارند و متحد شوند.
captcha