خالی گذاشتن مسجد، خیانت به این مکان مقدس است
کد خبر: 3555024
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

خالی گذاشتن مسجد، خیانت به این مکان مقدس است

گروه اجتماعی: امام‌ جمعه کاشمر گفت: زمانی که مسجد و مکانی را که به‌عنوان عبادت قرار داده‌اند، خالی گذاشته و غریب رها می‌کنیم، در واقع به این مکان مقدس خیانت کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم طباطبایی، امام‌ جمعه کاشمر، صبح امروز، 29 آذرماه در جلسه هیئت امنای مسجد جامع کاشمر با بیان اینکه انسان باید جوابگوی اعمال خود باشد، افزود: انسان‌ها باید بدانند که بیهوده آفریده نشده‌ و قرار نیست هر کاری و یا هر حرفی خواستند انجام داده و یا بزنند.
وی با اشاره به اینکه اولین چیزی که خداوند متعال از ما سؤال خواهد کرد، در خصوص عمر ماست، گفت: خداوند عمر را به‌عنوان یک ثروت عظیم و سرمایه بسیار ارزشمند که هیچ‌چیز نمی‌تواند با آن برابری کند، به انسان‌ها داده است. این عمر امانت است و باید جواب بدهیم که چگونه آن را سپری کرده‌ایم.
طباطبایی با اعلام اینکه فرزندان از دیگر امانت‌هایی هستند که در خصوص چگونگی پرورش آن‌ها از ما سؤال خواهد شد، افزود: باید نسبت به ایمان، تربیت، اخلاق، معنویت و رشد فرزندان خود دغدغه داشته باشیم و تنها به فکر سیر کردن شکم و تأمین لباس آن‌ها نباشیم.
وی با اشاره به اینکه خداوند امانت‌های بسیاری در اختیار ما قرار داده که متأسفانه نسبت به آن‌ها بی‌توجه و بی‌مسئولیت شده‌ایم، قرآن و عترت را از دیگر امانت‌های الهی دانست و گفت: امروزه دشمنان با جدا کردن قرآن از عترت، امت اسلامی را دچار گرفتاری‌های بسیاری کرده‌اند.
امام‌ جمعه کاشمر با اعلام اینکه کسی که به قرآن عمل نکند، به آن خیانت کرده است، افزود: زمانی که مسجد و مکانی را که به‌عنوان عبادت قرار داده‌اند، خالی گذاشته و غریب رها می‌کنیم، در واقع به این مکان مقدس خیانت کرده‌ایم.
طباطبایی با اشاره به اینکه مسجد جامع هر شهر آبرو و قلب آن شهر است، اظهار کرد: متأسفانه آن‌گونه که باید در خصوص این مکان‌های مقدس احساس مسئولیت نمی‌کنیم؛ در صورتی‌که در گذشته بسیاری از مراسم‌ها و نمازهای باشکوه در مساجد برگزار می‌شد.
وی، بر حفظ مسجد به‌عنوان یک سنگر مستحکم تأکید کرد و افزود: حفظ این سنگر فقط بر رنگ کردن و زینت کردن آن نیست بلکه باید حضور پرشور و فعالی در مساجد داشته باشیم.
امام‌ جمعه کاشمر یکی دیگر از امانت‌های مهم الهی را در حفظ انقلاب و نظام الهی دانست و عنوان کرد: خداوند مزد زحمات ملتی که صادقانه با ندای الله اکبر، همه‌چیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند، با نعمت ولایت و انقلاب به آن‌ها عطا کرده است. 
وی در پایان با تأکید بر اینکه نیاز است همه شهروندان برای هزینه‌های مسجد جامع کمک کنند، اظهار کرد: برای احیاء فرهنگ دین به عنوان یک ذخیره ماندگار به کمک همه مؤمنان نیاز داریم.
captcha