تفسیر و مفاهیم به رقابت‌های بین‌‌المللی قرآن مصر اضافه شد/ افزایش جوایز
کد خبر: 3559149
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

تفسیر و مفاهیم به رقابت‌های بین‌‌المللی قرآن مصر اضافه شد/ افزایش جوایز

گروه بین‌الملل: وزیر اوقاف مصر از افزودن بخش تفسیر و مفاهیم قرآن به مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور خبر داد.

افزودن بخش‌ تفسیر در مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن مصر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بوابه نیوز، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر دیروز اعلام کرد: وزارت اوقاف تصمیم گرفت که فهم درست معانی و مفاهیم قرآن کریم را معیاری حاکم در مسابقات قرآن قرار دهد، بنابراین بخش‌های جدیدی به مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن مصر افزود که بدین صورت است: رشته اول، حفظ و تفسیر کل قرآن است و شرکت‌کننده در این بخش باید حداقل دارای تحصیلات کارشناسی در رشته‌های تفسیر و علوم قرآن باشد و تحقیق 20 صفحه‌ای با موضوع «فقه المقاصد فی القرآن الکریم» را ارائه دهد. همچنین سن شرکت‌کننده بیش از 40 سال نباشد.
رشته دوم مسابقات بین‌المللی مصر شامل حفظ کل قرآن همراه با فهم و درک معنای واژگان قرآنی و تفسیر آیات جهاد، ویژه متسابقان کشورهای عرب‌زبان است و نباید سن شرکت‌کننده از 25 سال بیشتر باشد.
بنابراین گزارش، رشته سوم این مسابقات، حفظ و تجوید کل قرآن ویژه شرکت‌کنندگان کشورهای غیر عرب‌زبان است که سن شرکت‌کنندگان نباید بیش از 25 سال باشد و رشته چهارم مسابقات بین‌المللی مصر، حفظ کل قرآن کریم و فهم و درک معانی واژگان آن ویژه کودکان زیر 12 سال مصری و غیر مصری ساکن در مصر است.
مسابقات سراسری حفظ قرآن ویژه معلولان مصری
 وزیر اوقاف مصر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امسال (سال جدید میلادی) در کنار مسابقات بین‌المللی مصر، مسابقات سراسری حفظ قرآن و فهم معانی واژگان ویژه معلولان برای نخستین‌بار برگزار می‌شود. همچنین سن متسابقان این بخش بیشتر از 21 سال نباشد و در مسابقات وزارت اوقاف مصر مقامی کسب نکرده باشد.
افزایش میزان جوایز رقابت‌های بین‌المللی
وی همچنین با اشاره به اینکه میزان جوائز اهدایی امسال مسابقات بین‌المللی قرآن به نفرات برتر نسبت به سال‌های گذشته تغییر یافته گفت: قرار است، به نفر اول تا سوم رشته حفظ و تفسیر کل قرآن به ترتیب 150 هزار، 100 هزار و 60 هزار پوند مصری و در رشته دوم(حفظ قرآن، مفاهیم و تفسیر آیات جهاد) و سوم(حفظ و تجوید قرآن)، نفرات اول تا سوم به ترتیب 125 هزار، 80 هزار و 50 هزار پوند مصری اهدا شود.
همچنین به نفرات برتر بخش چهارم(حفظ و فهم معنای واژگان قرآن ویژه کودکان زیر 12 سال)، به ترتیب 80 هزار، 60 هزار و 40 هزار پوند مصری تعلق خواهد گرفت.
محمد مختارجمعه تأکید کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن مصر 8 آوریل سال جاری (فروردین‌ 96) آغاز می‌شود و ثبت‌نام از طریق سایت وزارت اوقاف مصر انجام می‌گیرد.
captcha