برگزاری دوره‌های مجازی صوت، لحن و تجوید در سازمان دارالقرآن الکریم
کد خبر: 3559280
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲

برگزاری دوره‌های مجازی صوت، لحن و تجوید در سازمان دارالقرآن الکریم

گروه فعالیت‌های قرآنی: دوره‌های مجازی صوت، لحن و تجوید قرآن کریم از سوی سازمان دارالقرآن الکریم کشور برگزار می‌شود.

مهدی نادی، مدیر آموزش سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اظهار کرد: در رابطه با موضوع آموزش مجازی به علاقه‌مندان قرآنی، با این نگاهی که سازمان دارالقرآن الکریم در پیش‌رو دارد و امیدواریم که روز به روز نیز گسترش پیدا کند، بنا بر این نهادیم تا آموزش مجازی را با موضوع سبک زندگی آغاز کنیم.

وی ادامه داد: در این رابطه اولین کارگاه سبک زندگی را با موضوع خانواده معنوی حدود یک ماه قبل برگزار کردیم. همچنین، در این راستا نیز دومین کارگاه مجازی را با موضوع صلح‌آفرینی در خانواده برگزار خواهیم کرد که این کارگاه طی روز سه‌شنبه، 28 دی‌ماه با حضور اقبالی به صورت آن لاین برگزار خواهد شد و ثبت نام آن نیز به پایان رسیده است.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن‌الکریم تصریح کرد: همچنین، طی هماهنگی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مقرر شد تا برای علاقه‌مندان و هم‌وطنان خارج از کشور و نیز هم‌وطنان خارجی که در خارج از کشور مرتبط با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هستند نیز یک دوره ثبت نام انجام شود که هنوز تعداد به حد نصاب لازم برای برگزاری کارگاه نرسیده است و در صورت به حد نصاب رسیدن تعداد نفرات، بلافاصله کارگاه ویژه را در این زمینه برگزار خواهیم کرد.

نادی ادامه داد: همچنین، برنامه آموزش صوت، لحن و تجوید در فضای مجازی را نیز برای مناطقی که اساتید خوب در دسترس ندارند در نظر گرفته‌ایم. هم‌اکنون در سطح کشور بسیاری از قاریان خوب و علاقه‌مند داریم که دوست دارند صوت و لحن کار کنند ولی دسترسی به اساتید خوب ندارند و بهترین کار این است که این بحث را از طریق فضای مجازی ارائه دهیم.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن‌الکریم تصریح کرد: مقدمات این امر هم‌اکنون فراهم شده است و شیوه کار این است که عزیزان یک فایل صوتی را برای ما از طریق سایت تلاوت ارسال می‌کنند و این فایل‌ها نیز توسط همکاران ما در سازمان دارالقرآن بررسی می‌شود. اگر افراد شایستگی داشته باشند که در این دوره مجازی شرکت کنند، به هر یک از ایشان رمز ورود و نام کاربری ارائه می‌شود و می‌توانند برای شرکت در کارگاه مجازی ثبت نام کنند البته اگر سطح تلاوت ایشان مطلوب نباشد نیز سعی بر این است با راهنمایی بتوانیم ایشان را به سطح آمادگی برسانیم و در نهایت همگان بتوانند در این کارگاه شرکت کنند.

نادی بیان کرد: این دوره به صورت آن‌لاین برگزار می‌شود و طی اجرای استاد راهنما، دو مرتبه در ماه(هر پانزده روز یک بار) 10 تا 15 دقیقه با شرکت‌کنندگان ارتباط برقرار می‌کند و ضمن دادن تکلیف برای ارائه در جلسه بعدی، ایرادات تلاوت آن‌ها را متذکرمی‌شود.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به اینکه ثبت نام در این دوره از دهه فجر امسال آغاز خواهد شد، تصریح کرد: برای کارگاه صوت و لحن احتمالاً از احمد ابوالقاسمی و یاراحمدی و برای کارگاه تجوید نیز از سیدمحسن موسوی بلده بهره خواهیم برد.

وی در ادامه افزود: همچنین، سعی بر آن داریم تا برای بانوان علاقه‌مند به حضور و شرکت در این دوره از کارگاه مجازی تجوید و صوت و لحن سازمان دارالقرآن الکریم نیز از اساتید قرآنی بانو استفاده کنیم.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن‌الکریم تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری چنین کارگاه‌هایی که در فضای مجازی برگزار می‌شود زمینه‌ای را فراهم کنیم تا تمامی مردم شریف و قرآن‌دوستان در جای جای این کشور اسلامی که شاید امکانات لازم جهت استفاده از مربیان و اساتید برتر کشور را ندارند بتوانند از آموزه‌های قرآنی و دینی بهره لازم را ببرند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۰۹:۰۴
0
0
برگزاری دوره‌های مجازی باعث گسترش موضوعات قرآنی می‌شود
captcha