توزیع 25هزار بسته فرهنگی میان زائران اربعین در استان قزوین
کد خبر: 3561800
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

توزیع 25هزار بسته فرهنگی میان زائران اربعین در استان قزوین

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: به‌منظور آشنایی زائران حسینی با آداب زیارت بیش از 25 هزار بسته اقلام فرهنگی آداب و احکام زیارت در میان زائران اربعین حسینی استان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در ششمین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی و کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی که پیش از ظهر امروز در سالن کنفرانس تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با تشکیل جلسات متعدد و برگزاری کلاس و دوره‌های آموزشی برای گروه‌های مختلف مردم، زمینه آشنایی زائران با آداب زیارت فراهم شد.
وی افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی برای مبلغان مرد و زن، هیئت‌های مذهبی، مداحان و مدیران آژانس‌های مسافرتی در ایام قبل از اربعین در استان، همه گروه‌های تأثیرگذار با مسائل مختلف زیارت آشنا شدند.
دبیر کمیته فرهنگی، آموزشی کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی عنوان کرد: توزیع بیش از ۲۵ هزار قلم بسته‌های فرهنگی شامل جزواتی در خصوص بایدها و نبایدهای سفر، آشنایی با احکام و آداب زیارت در میان زائران و موکب‌ها و افراد تأثیرگذار توزیع شد.
نظری افزود: همچنین ۱۸ همایش مختلف با حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی، مبلغان، مداحان و دوره‌های توجیهی برگزار شد که در همایش طلایه داران تبلیغ هم مسئول آموزش بعثه مقام معظم رهبری حضور یافتند که با استقبال مردم روبرو شد.
جلسات کمیته فرهنگی اربعین در طول سال تداوم دارد
وی پیشنهاد کرد جلسات کمیته فرهنگی یاوران معنوی اربعین حسینی در طول سال به صورت ماهانه برگزار شود تا بتوان برای سال آینده برنامه‌های مدونی را تصویب کرد.
منبع : خبرگزاری مهر

captcha