آئین نکوداشت روز آذری‌های مسلمان جهان در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3564105
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
30 دی‌ماه؛

آئین نکوداشت روز آذری‌های مسلمان جهان در اردبیل برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: روز پنج‌شنبه، 30 دی‌ماه 95 آئین نکوداشت 19 ژانویه، روز آذری‌های مسلمان جهان در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل به نقل از دفتر امام جمعه اردبیل، حجت‌الاسلام علی زمزم مسئول روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل روز گذشته 28دی‌ماه در جلسه هماهنگی برگزاری آئین نکوداشت روز آذری‌های مسلمان جهان در اردبیل تصریح کرد: براساس هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزیهای انجام شده آئین نکوداشت 19 ژانویه، روز آذری‌های مسلمان جهان در اردبیل برگزار می شود.
وی افزود: این مراسم به همت مرکز فرهنگی قفقاز و با همکاری سایر نهادهای مردمی و دولتی، روز پنج‌شنبه، 30 دی‌ماه 95 از ساعت 10 تا 12 در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار خواهد شد که از سخنرانان و میهمانان در این حوزه برای این مراسم دعوت شده است.
مسئول روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به سخنرانان این آئین بیان کرد: سخنرانان این برنامه عبدالله بحرالعلومی، مدیر شبکه جهانی آذری سحر و آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواهند بود.
 زمزم در مورد برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این آئین تصریح کرد:‌ در کنار برنامه‌های سخنرانی در گرامیداشت روز آذریهای مسلمان جهان، پخش مستند 19 ژانویه و شعرخوانی نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم است که در این زمینه برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.
 مسئول روابط عمومی دفتر امام جمعه اردبیل با اشاره به اهمیت این روز گفت: برگزاری پرشور و گسترده این آئین از اولویتهای مهم بوده چرا که این روز برای آذریهای مسلمان از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار بوده که نشانگر اتحاد و همبستگی آذریهای مسلمان است.
وی اظهار کرد: ابعاد مختلف و نامگذاری روز 19 ژانویه به عنوان روز آذریهای مسلمان جهان با توجه به اهمیت این روز و نمایش اتحاد مسلمانان باید در بین مردم و به ویژه نسل جان به روشنی تبیین و تشریح شود تا از این طریق بتوانیم در پاسداشت این روز بزرگ و مهم اقدامات مهم و اساسی را انجام دهیم.
captcha