رونمایی از ترجمه استفتائات مقام معظم رهبری در گرجستان
کد خبر: 3565017
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

رونمایی از ترجمه استفتائات مقام معظم رهبری در گرجستان

گروه بین‌الملل: ترجمه استفتائات مقام معظم رهبری به زبان آذری دیروز، اول بهمن‌ماه، به همت رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان رونمایی شد.

رونمایی از ترجمه استفتائات مقام معظم رهبری در گرجستان
مجتبی کامران فرد، رایزن فرهنگی ایران در گرجستان در حال سخنرانی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان در خبری به ایکنا اعلام کرد: با عنایت به درخواست‌ های مکرر و اشتیاق جامعه شیعیان گرجستان در خصوص اطلاع از احکام اسلامی و موارد ابتلاء در ابواب عبادات و معاملات و ضرورت رعایت موازین شرعی، استفتائات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران، مؤسسه الحکمه، مؤسسه ایمان و اداره مسلمانان گرجستان در 470 صفحه به زبان آذری ترجمه و پس از چاپ در اختیار علاقه‌مندان و شیعیان قرار گرفت.
به همین مناسبت آیین رونمایی این کتاب در تاریخ دیروز، اول بهمن‌ماه، با حضور جمعی از شیعیان و علاقه‌مندان در سالن اجتماعات هتل «امباسادور» تفلیس برگزار شد.   
در ابتدای مراسم «رامین ایگیداف»، شیخ الاسلام مسلمانان گرجستان ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان، گفت: امروزه آگاهی از احکام شرعی و رعایت آن بیش از هر چیز در جامعه شیعیان گرجستان مورد توجه قرار گرفته است.  
مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی کشورمان نیز ضمن تبریک به جامعه شیعیان گرجستان برای دسترسی به این اثر مهم که برای نخستین‌بار با ترجمه آذری در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است، گفت: جایگاه مراجع و علمای دینی در زندگی اجتماعی شیعیان بسیار حائز اهمیت است و عموم شیعیان می‌توانند با رعایت این دستورات و احکام شرعی از زندگی سعادتمندی در دنیا و آخرت برخوردار باشند.
وی در ادامه گفت: آنچه بیش از هر چیز باید مورد توجه قرار گیرد، آگاهی از مفاهیم اساسی دین اسلام است که بر اساس نظرات فقها و مراجع تقلید می‌تواند در اختیار جامعه قرار گیرد.
رایزن فرهنگی کشورمان در خصوص لزوم آموزش و آشنایی فرد مسلمان از وظایف دینی، استخراج احکام شرعی از منابع فقهی توسط مراجع تقلید را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: بر همه پیروان ائمه معصومین، تقلید از مراجع و رعایت دستورات مندرج در رساله‌های ایشان بسیار حائز اهمیت بوده و همین ویژگی و پرداختن به مسائل روز اجتماعی موجب پویایی مذهب شیعه در این روزگار خواهد شد.  
 


captcha