پرهیز از عملکرد جزیره‌ای در برنامه‌های فرهنگی
کد خبر: 3568590
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸

پرهیز از عملکرد جزیره‌ای در برنامه‌های فرهنگی

گروه شهرستان‌ها: امام‌جمعه کاشمر گفت: هرساله برنامه‌های فرهنگی بسیاری تدوین می‌شود که برای تأثیرگذاری این برنامه‌ها و رفع دغدغه‌های فرهنگی رهبر انقلاب، باید از عملکرد جزیره‌ای خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی، امام‌جمعه کاشمر، 11 بهمن‌ماه در جلسه قرارگاه فرهنگی که در بیت وی برگزار شد، با تأکید بر اینکه برای رفع معضلات فرهنگی باید یک نقشه راه مدوّن داشته باشیم، عنوان کرد: قرارگاه فرهنگی که تعبیر مقام معظم رهبری هست، یک واژه جنگی و دفاعی است.
وی با اعلام اینکه مسائل مهم فرهنگی در شهرستان باید اولویت‌بندی شوند، اولویت اول را بالا بردن سطح آگاهی و بصیرت‌افزایی در افراد دانست و بیان کرد: اگر مردم همه قرآن را حفظ باشند، ولی فاقد بصیرت باشند، بی‌فایده است.
امام‌جمعه کاشمر با بیان اینکه دین و دین‌داری را باید با بصیرت و آگاهی داشته باشیم، گفت: دشمن وارد زمین ما شده و باید برای بیرون کردن آن به فکر چاره بود.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اعلام اینکه هرساله برنامه‌های فرهنگی بسیاری تدوین می‌شود که برای تأثیرگذاری این برنامه‌ها و رفع دغدغه‌های فرهنگی رهبر انقلاب، باید از عملکرد جزیره‌ای خودداری کرد، عنوان کرد: نکته دیگری که باید مدنظر داشت، اقدام به‌موقع و در زمان مناسب است؛ اگر برنامه‌های ما کاملاً کارشناسی‌شده باشد اما در زمان مناسب آن اجرا نشود، نمی‌تواند تأثیرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه وجود ماهواره‌ها در خانه‌ها، نحوه حضور بانوان در خیابان‌ها، مانکن‌هایی که کسبه به نمایش گذاشته‌اند و جوان‌هایی که هرروز از ماهواره‌ها الهام می‌گیرند، موجب نگرانی‌هایی شده است، اظهار کرد: متأسفانه سطح فکر نوجوانان و جوانان بسیار پایین است به طوری که وقتی دانش‌آموزان دبیرستان سؤال می‌پرسند، سؤالات نشان می‌دهد از سطح بسیار پایینی برخوردار هستند.
امام جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه هر چند باید الگویی برای سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی معرفی کنیم ولی اکنون برای هیچ کاری الگو نداریم، بیان کرد: هر چه می‌کشیم از بی‌بصیرتی است.
وی با اعلام اینکه هیچ‌وقت برای نارسایی‌های فکری، فرهنگی و هنجارها کاری انجام نداده‌ایم، افزود: باید به نارسایی‌های فرهنگی توجه ویژه کرد.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه باید فرهنگ را اصلاح کرد، گفت: شاید نشود تلفن همراه را از دانش‌آموزان گرفت اما می‌توان فکر آن‌ها را نسبت به نوع استفاده تغییر داد.
captcha