توسعه استانداردهای حلال در کنیا
کد خبر: 3570143
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

توسعه استانداردهای حلال در کنیا

گروه بین‌الملل: دولت کنیا جهت صدور گواهی برای تسهیلات گردشگری، در پاسخ به رشد صنعت گردشگری و افزایش گردشگران مسلمان، استانداردهای حلال در این کشور را توسعه می‌دهد.

توسعه استانداردهای حلال در کنیا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «nation»، «مرکز اطلاعات گردشگری»(TRA) در «نایروبی»، پایتخت کنیا گزارش داد: ‌بروشور راهنمای استانداردهای حلال برای گردشگرانی سودمند خواهد بود که به‌منظور تجارت از کشورهای اسلامی وارد کنیا می‌شوند.
گردشگری اسلامی بخشی از صنعت گردشگری دنیا بوده که به سرعت در حال رشد است.
در سال 2015 میلادی، کنیا 40 هزار و 875 گردشگر از کشور امارات جذب کرد که این رقم نسبت به سال گذشته حدود 24 هزار و 824 نفر افزایش داشته است.
«لاگات کیپکوریر»، مدیر مرکز اطلاعات گردشگری در نایروبی گفت: استانداردهای حلال همسو با استانداردهای ملی کنیا توسعه پیدا می‌کند.
وی افزود: قبلا طرح جامعی از استانداردهای حلال را توسعه داده‌ایم که شامل پیش‌نویس‌ها، مشارکت سهامدار، تدارکات بیمه کیفیت و آموزش قبل از معرفی به بازار است.
کیپکوریر با بیان اینکه گردشگران مسلمان بر اساس سن و ملیت، نیازهای متفاوتی دارند، اظهار کرد: بروشور راهنمای استانداردهای حلال برای تضمین مواد غذایی حلال و خدمات مشاوره‌ای ضروری است.
captcha