قرآن کتاب زندگی و مطمئن‌ترین راه است
کد خبر: 3571462
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

قرآن کتاب زندگی و مطمئن‌ترین راه است

گروه معارف: یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه قرآن در جامعه ما غریب و مهجور واقع شده است، گفت: باید تلاش کنیم آموزه‌های قرآن در تمام عرصه‌های زندگی جاری شود، چرا که قرآن کتاب زندگی و مطمئن‌ترین راه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی گرجی، استاد حوزه و دانشگاه در همایش«قرآن، انقلاب اسلامی و سبک زندگی» که دوشنبه 18 بهمن ماه در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امروز قرآن در جامعه ما غریب و مهجور است و بسیاری از مردم قرآن نمی‌خوانند، علی‌رغم اینکه حتی رو خوانی قرآن نیز مطلوب است.
وی افزود: شهید مطهری به دختر خود توصیه می‌کردند که روزی یک حزب از قرآن را بخواند و ثواب تلاوت آن را به روح پیغمبر هدیه کند.
حجت‌الاسلام گرجی بیان کرد: سعی کنید علاوه بر تلاوت قرآن، در آیات آن نیز تدبر کنید. قرآن کتاب زندگی است:«إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا»: «قطعا اين قرآن به [آيينى] كه خود پايدارتر است راه مى ‏نمايد و به آن مؤمنانى كه كارهاى شايسته مى كنند مژده مى‏ دهد كه پاداشى بزرگ برايشان خواهد بود.» اگر به دنبال مطمئن‌ترین راه برای زندگی باشیم، باید آن را در قرآن بجوییم.
این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: باید تلاش کنیم قرآن در متن جامعه جریان پیدا کند، نه اینکه فقط آن را در خانه نگهداری کرده و در مراسم ازدواج و ترحیم آن را تلاوت کنیم. جامعه ما نیازمند دانشجوی قرآنی، مهندس و پزشک قرآنی، ازدواج قرآنی و تربیت قرآنی است.
براساس این گزارش، این همایش امروز دوشنبه  ۱۸ بهمن از ساعت ۸:۳۰ صبح با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و مشارکت دارالقرآن کریم اصفهان، معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، سازمان تبلیغات استان، صدا وسیمای مرکز اصفهان، کمیته و ستاد قرآنی دهه فجر انقلاب، شورای هماهنگی تبلیغات اصفهان، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و با سخنرانی اساتید برجسته حوزه و دانشگاه حجت‌الاسلام نیلی‌پور، رئیس بنیاد مهدویت، حجت‌الاسلام گرجی و  دکتر امان الهی و با کرسی تلاوت قرآن کریم و تواشیح و قدردانی از دو خانواده قرآنی مدافع حرم در تالار دکتر شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار  شد.

captcha