پرداخت بیش از یک میلیارد ریال وام محکومین به زندانیان اردبیل
کد خبر: 3573576
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
تا بهمن امسال انجام شد؛

پرداخت بیش از یک میلیارد ریال وام محکومین به زندانیان اردبیل

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال بیش از یک میلیارد و 307 میلیون ریال در قالب وام محکومین در اختیار زندانیان واجد شرایط قرار گرفته است.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حسین دشتی مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل روز گذشته 23 بهمن ماه در جلسه بررسی مشکلات زندانیان جرائم غیرعمد و فراهم کردن زمینه آزادی آنها با اعلام اینکه342 خانواده زندانی با 874 نفر از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند هستند، افزود: امسال بیش از دو میلیارد و 400 میلیون ریال مستمری به خانواده‌های زندانی تحت حمایت پرداخت شده است تا آنان بتوانند بخشی از نیازهای اساسی خود را تامین کنند.
 وی با بیان اینکه یکی از وظایف کمیته امداد امام خمینی(ره) رسیدگی به مسائل خانواده‌های زندانی است، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم کمیته امداد در جهت ارائه خدمات حمایتی به اقشار آسیب پذیر تحکیم بنیان خانواده است تا آنان بتوانند در کنار سایر افراد جامعه به زندگی خود ادامه دهند.
دشتی با اشاره به اینکه امسال بیش از یک میلیارد و 307 میلیون ریال در قالب وام محکومین در اختیار زندانیان واجد شرایط قرار گرفته است تا زمینه‌های آزادی آنان فراهم شود، بیان کرد: 18 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد که برای اولین بار دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذراندند، از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.
وی با بیان اینکه وام محکومین با هدف آزادی زندانیان نیازمند و حفظ آبروی افردادی که قادر به تامین مبلغ محکومیت خود نیستند، به صورت قرض الحسنه پرداخت می‌شود، گفت: تعامل و ارتباط کمیته امداد با ستاد دیه استان در کاهش مشکلات و آسیب‌های ناشی از حبس زندانیان جرائم غیر عمد و خانواده آنها بسیار مثمر ثمر خواهد بود.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: بسیاری از محکومان مالی با حداقل بدهی و عدم توانایی در پرداخت آن در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند که با همیاری خیران می‌توان زمینه‌ آزادی آنها را فراهم کرد.
وی با بیان اینکه آزادی سرپرستان خانوار که به علت محکومیت مالی زندانی هستند موجب رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی می‌شود، اظهار کرد: با آزادی یک زندانی که با جرائم غیرعمد دوران محکومیت خود را می‌گذراند بسیاری از معضلات و گرفتاری‌های آن خانواده‌ برطرف می شود.
دشتی بر لزوم مساعدت و مشارکت خیرین و نیکوکاران برای دستگیری و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تاکید کرد و ادامه داد: کمیته امداد با تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های زندانیان و ارائه تسهیلات به محکومان مالی برای رفع مشکلات آنان تلاش می‌کند که با هم افزایی خیرین و سایر دستگاه‌های اجرایی می‌توان گام‌های موثرتری را دراین زمینه برداشت.
captcha