بندگی خداوند مبتنی بر شناخت حلال و حرام است
کد خبر: 3587699
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

بندگی خداوند مبتنی بر شناخت حلال و حرام است

گروه اجتماعی: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سروآباد گفت: عبادت و بندگی کردن خداوند مبتنی بر شناخت خوب و بد و حلال و حرام است.

حجت‌الاسلام ورمقانی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سروآباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اهمیت عبادت و بندگی خداوند و فراهم کردن توشه آخرت اظهار کرد: هدف آفرینش بندگی و عبودیت است که با عبارات و عناوین گوناگونی به آن اشاره شده است و خداوند در قرآن می‌فرماید: هر کس در راه خدا کوشش کند ما قطعا راه‌های مختلفی را به او نشان می‌دهیم، پس هر چقدر ما در عبادت بیشتر تلاش کنیم خدا بیشتر به ما کمک می‌کند.

وی افزود: با یک حدیث مطلب را بیان می‌کنیم در حدیث آمده است که هرگاه بهار را دیدید قیامت را یاد کنید یعنی این عالم رستاخیز خبر از واقعیت و سرنوشتی دارد که در انتظار و پیش روی همه ما است، که آگاه شویم و از آن درس عبرت بگیریم.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سروآباد بیان کرد: روزی فرا می رسد که همه ما انسانها مانند طبیعت که مدتی در خاموشی به سر برده و با فرا رسیدن وعده‌اش دوباره زنده شده، زنده خواهیم شد در این صورت لزوم فراهم کردن توشه برای این روز بیشتر روشن می‌شود.

وی ادامه داد: خداوند از انسان‌ها خواسته تا بندگی اختیاری را انتخاب کنند و در چارچوب نظام الهی بندگی کنند،اما بسیاری از انسان‌ها به دلایلی، خلاف این اصل که صراط مستقیم را به آنها نشان می‌دهد و در درون و بیرون، آنان را راهنمایی می‌کند، رفتار کرده و ترک عبادت و بندگی می‌کنند و به هواهای نفسانی وسوسه‌های شیطانی گوش فرا می‌دهند و ظلم و کفران و کفر می‌ورزند.

حجت‌الاسلام ورمقانی در پایان یادآور شد: از آن جایی که ارزش عبادت به معرفت و شناخت حقایق و نیز انجام اعمال عبادی درست، مرهون شناخت خوب و بد وحلال و حرام است، لازم است که انسان عاقل وخردمند پیش از هر کاری به آگاهی در دین بپردازد تا نسبت به وظیفه الهی خود در دنیا آگاه شود.

captcha