شرکت‎های دانش‌بنیان فرهنگ قرآنی توسعه یابد
کد خبر: 3589931
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
همگام با شعار سال/2

شرکت‎های دانش‌بنیان فرهنگ قرآنی توسعه یابد

گروه فعالیت‎های قرآنی: مدیر فروش یکی از شرکت‎های دانش‌بنیان فرهنگ‌محور بر لزوم توسعه شرکت‎های دانش‌بنیان در زمینه فرهنگی قرآنی که به تولید و اشتغال و فرهنگ قرآنی کمک کند تأکید کرد.

محمد کرمی، مدیر فروش یکی از شرکت‎های دانش‌بنیان فرهنگ‌محور در گفت وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: امروزه روش‎های بسیاری برای درآمدزایی در کشورهای مختلف دنیا وجود دارد که همه دنیا نیز از آن ها استفاده می‎کنند.
وی افزود: زمانی که کشوری خود را به درآمدهای محدود و مشاغل محدود، محدود کرد، دیری نخواهد پایید که دچار آسیب‌های مختلفی از جمله تنش‎ها و فشارهای اقتصادی خواهد شد.
مدیر فروش یکی از شرکت‎های دانش بنیان قرآنی اظهار کرد: یکی از مسایلی که متاسفانه در کشور ما به خوبی نهادینه نشده است، مساله درآمدزایی از امور فرهنگی است؛ در کشور ما بیشتر، مسایل فرهنگی را نوعی هزینه دیربازده تعریف می‎کنند درحالی که این تعریف کاملا اشتباه است.
وی گفت: این گونه تعاریف در دنیای امروز جایگاهی ندارد؛ وقتی که شرکت‎های فرهنگی از جمله سینمایی و انیمیشن و بازی و کتاب در سراسر جهان بیشترین سود اقتصادی را نصیب افراد، شرکت‎ها و کشورها کرده است، چرا در کشور ما که ظرفیت عالی فرهنگی دارد این مسایل هنوز جا نیفتاده است.
وی اظهار کرد: جمعیت جوان بسیاری در کشور ما در بخش فرهنگی و قرآنی مشغول هستند که همیشه نیز از کمبود بودجه‌ها رنج برده اند و آن را فریاد زده‎اند ولی بنده و گروهمان به هیچ عنوان از ابتدا به دنبال کمک کسی نبودیم.
این فعال فرهنگی مجازی بیان کرد: قرآن، باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود؛ قرآن بهترین ارزانی فرهنگی ما به جامعه است و به همین دلیل باید از ظرفیت‎های علمی و فکری و فناوری در این زمینمه استفاده کرد؛ به عبارت بهتر باید بگویم که فعالان قرآنی باید استقلال کاملی از دولت از حیث بودجه داشته باشند.
وی گفت: امروزه جوانان بسیاری به ما آموختند که با تولید محصولات قرآنی و حضور فعال در عرصه تولید و فکر و خلاقیت و فناوری و فعالیت دانش بنیان می‎توان هم به درآمد رسید و هم به توسعه فعالیت‎های قرآنی اقدام کرد؛ البته اکیدا عرض می‎کنم که هدف هیچ کدام از این فعالان، پول نیست بلکه هدف ما فراگیر کردن قرآن در جامعه و همچنین خودگردان شدن فعالیت‎های قرآنی است.
کرمی اظهار کرد: امروزه شرکت‎های دانش بنیان هستند که به عنوان آینده کشور در عرصه علمی تلقی می‎‌شوند؛ باید به دنبال روش‌های بود که ضمن خدمت به فرهنگ قرآن، جامعه قرآنی را از هرگونه حمایت مالی بی نیاز کند؛ باید کاری کنیم که عرصه فرهنگ ما دانش بنیان و اقتصادی مدیریت شود؛ کاری که مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید دارند.
captcha